۱۴۰۲-۰۷-۲۵

گشایش پرونده جدید برای لیلا حسین زاده در دادسرای اوین

هرانا

لیلا حسین زاده، زندانی سیاسی سابق با گشایش پرونده جدید در دادسرای اوین مواجه شده است. پرونده خانم حسین زاده به شعبه چهارم بازپرسی این مرجع قضایی ارجاع داده شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، لیلا حسین زاده، با گشایش پرونده جدید مواجه شده است.

وقت نظارت جهت رسیدگی به پرونده خانم حسین زاده در شعبه چهارم بازپرسی دادسرای اوین، برای تاریخ ششم آبان ماه تعیین شده است.
خانم حسین زاده با اتهام “اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی/خارجی” در این پرونده مواجه است.

لیلا حسین زاده سرشگی، پیشتر در تاریخ بیست و نهم مردادماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی همراه با ضرب و شتم در خیابان و مقابل منزل شخصی خود بازداشت شد. وی چندی بعد، از بازداشتگاه ۲۰۹ زندان اوین به بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز موسوم به پلاک ۱۰۰ و نهایتا به زندان عادل آباد این شهر منتقل شد.

او در تاریخ چهاردهم دی ماه همان سال، همراه با ضرب و شتم از زندان عادل آباد شیراز به زندان اوین منتقل شد. وی نهایتا در تاریخ نوزدهم دی ماه با تودیع وثیقه از این زندان آزاد شد.

لیلا حسین زاده سرشگی، زندانی سیاسی سابق و از دانشجویان دانشگاه تهران است که در زمینه مطالبات صنفی دانشجویان فعالیت دارد.

وی پیش از این نیز از بابت فعالیت های خود سابقه بازداشت و محکومیت را داشته است.

حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراحان شد

۱۸.اردیبهشت.۱۴۰۳ ایران اینترنشنال روزنامه اعتماد نوشت حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراح...