۱۴۰۱-۰۳-۰۴

بازداشتگاه زندان اوین؛ سعیده خضوعی، شهروند بهایی با اتمام مراحل بازجویی با تودیع قرار وثیقه آزاد شد

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی

سعیده خضوعی، شهروند بهایی پس از اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع وثیقه از زندان اوین آزاد شد. او در پی احضار به دادگاه بازداشت و تحت بازجویی قرار گرفته است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ عصر روز سه شنبه سوم خرداد ماه ۱۴۰۱، سعیده خضوعی، شهروند بهایی، پس از اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام در بند ۱ الف سپاه پاسداران با تودیع وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

بر اساس این گزارش، آزادی سعیده خضوعی، پس ۴۴ روز بازداشت و بازجویی و با تودیع وثیقه ای به مبلغ دو میلیارد تومان بطور موقت صورت گرفته و این شهروند بهایی باید در انتظار ابلاغیه جلسه دادرسی خود باشد.
این شهروند بهایی از تاریخ ۲۲ فروردین ماه سال جاری بازداشت و از حق دسترسی به وکیل محروم مانده بود.‌

لازم به ذکر است، سعیده خضوعی، در تاریخ ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۱، پس از احضار به شعبه ۲ بازپرسی دادسرای زندان اوین، بازداشت و جهت بازجویی به سلول انفرادی در بند ۱ الف سپاه پاسداران واقع در افسریه تهران منتقل شد و پس از اتمام مراحل بازجویی به بند عمومی زندان اوین منتقل شد و طی این دوران از حق دسترسی به وکیل و سایر حقوق اولیه خود محروم بود.

حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراحان شد

۱۸.اردیبهشت.۱۴۰۳ ایران اینترنشنال روزنامه اعتماد نوشت حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراح...