۱۴۰۰-۱۱-۲۹

نرگس محمدی دچار۷۵ درصد گرفتگی عروق اصلی قلب شده است

بی بی سی

تقی رحمانی، فعال سیاسی و همسر نرگس محمدی فعال حقوق بشر در توییتر نوشته که خانم محمدی در بیمارستانی بستری شده و پس از معاینه معلوم شده دچار ۷۵درصد گرفتگی عروق اصلی قلب شده است.

آقای رحمانی می‌گوید: به گفته”پزشکان یکی از عروق قلب نرگس(محمدی) دچار گرفتگی شده است، که باید بالون گذاری شود. بعد از این عمل وی باید دارو مصرف کند تا گرفتگی تکرار نشود. شرایط زندان قرچک بیماری زا است.”

دیروز او خبر داده بود که همسرش در اثر تنگی نفس به بیمارستان منتقل شده است.

آقای رحمانی در ادامه در توییتر نوشته که “آیا زندان قرچك دوره نقاهت او خواهد بود؟ زنداني كه سلوله براي گاو داري بوده است.”

پیشتر او گفته بود انتقال خانم محمدی به زندان قرچک، ورامین “انتقام‌گیری” دانست.

نرگس محمدی، فعال حقوق بشر ۲۹ دی‌ماه، پس از دو ماه بازجویی و حبس در سلول‌های انفرادی بازداشتگاه وزارت اطلاعات، موسوم به بند ۲۰۹ اوین، به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

خانم محمدی چهار روز پیش در نامه‌ای شرایط زندان قرچک را اسفناک توصیف کرد و نوشت “زندان قرچک تبعیدگاه برای مرگ تدریجی زندانی است”.

تقی رحمانی گفته بود “براساس شنیده‌ها همسرش در دادگاهی ۵ دقیقه‌ای به ۸ سال زندان و بیش از ۷۰ ضربه شلاق و دو سال ممنوعیت از ارتباط مخابراتی محکوم شده است.”این حکم علاوه بر محکومیت ۳۰ ماه زندان و شلاقی است که برای خانم محمدی در خرداد ماه گذشته صادر شده است.



source https://zanan.bashariyat.org/?p=48752

حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراحان شد

۱۸.اردیبهشت.۱۴۰۳ ایران اینترنشنال روزنامه اعتماد نوشت حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراح...