۱۳۹۵-۱۲-۲۴

بی خبری و نگرانی از وضعیت دو نوکیش مسیحی بازداشت شده در ارومیه

خبرگزاری هرانا – علی‌رغم گذشت بیش از دو هفته از بازداشت انوشه رضابخش و سهیل زرگرزاده مادر و پسر نوکیش مسیحی توسط نیروهای اطلاعات سپاه ارومیه، از وضعیت و محل نگهداری آنان اطلاعی در دست نیست. این بی خبری درحالی است که نزدیکان این شهروندان نگران وضعیت سلامت آنان از بابت بیماری های معدوی و میگرن هستند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، انوشه رضابخش (ورونیکا) و سهیل زرگرزاده (اگوستین)، نوکیشان مسیحی، در ابتدای اسفند ماه در شهر ارومیه توسط نیروهای اطلاعات سپاه این شهر در منزل شخصی خود بازداشت شدند و وسایل آنان شامل جزوات و کتاب، توقیف شد.

یک منبع نزدیک به این مادر و پسر نوکیش مسیحی با تاکید بر تداوم بی‌خبری از وضعیت آنان به گزارشگر هرانا گفت: “هم آگوستین و هم مادرش ورونیکا از میگرن عصبی شدید رنج می‌برند. از طرفی، آگوستین معده درد هم داشت. این بی خبری باعث نگرانی شدید نزدیکان آنها در مورد وضعیت جسمی‌شان شده است.”

پیشتر گزارش شده بود، این شهروندان سابقه بازداشت نداشته و آقای زرگران دانشجوی سال چهارم رشته روانشناسی است.

هنگام بازداشت، ماموران اداره اطلاعات سپاه پاسداران در ارومیه، بسیاری از کتاب‌ها و جزوات او شامل چند جلد «کتاب مقدس» مسیحیان و «جزوات الهیاتی» را با خود بردند.

بازداشت مجدد زندانی سیاسی فاطمه ضیایی و انتقال به اوین

۴.اردیبهست.۱۴۰۳ صدای بازداشت شدگان زندانی سیاسی فاطمه ضیایی در حالی که برای اعلام حضور هفتگی به دادیاری مراجعه کرده بود، بازداشت شده است. ...