۱۳۹۵-۱۲-۳۰

نوید معلم بازداشت و به زندان منتقل شدند

به گزارش خبرگزاری بهایی نیوز نوید معلم شهروند بهایی ساکن مینودشت استان گلستان در تاریخ ‌شنبه ۲۲اسفند ۱۳۹۵ مقابل محل کسب خود بازداشت و به زندان منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری بهایی نیوز نوید معلم به همراه همسر خود کاملیا بیدلیان پیشتر در پرونده موسوم به بازداشت شدگان بهایی استان گلستان به یک سال و شش ماه زندان محکوم شده بود.

به گفته منابع مطلع: “نوید معلم توسط ماموران امنیتی مقابل درب محل کسب خود بازداشت شد و ماموران امنیتی جهت دستگیری همسراو خانم کاملیا بیدلیان به منزلشان مراجعه کردند که به دلیل عدم حضور خانم بیدلیان در منزل وی بازداشت نشده است.”

این منبع مطلع می گوید که ” ماموران عنوان کردند تنها جهت پاسخ به پاره از سوالات نوید معلم به زندان منتقل می شود”.

به گفته یک منبع مطلع دیگر طی روزهای اخیر در شهر گرگان ماموران امنیتی به منزل یکی دیگر از بهائیان که پیشتر به زندان محکوم شده است مراجعه کردند که به دلیل عدم حضور ایشان در منزل ، وی نیز بازداشت نشده است.
بنابر این گزارش ماموران امنیتی در این استان خواهان اجرا شدن حکم زندان شهروندان بهایی که پیشتر در دادگاه تجدید نظر به زندان محکوم شده اند ، هستند.

پیشتر ۲۲ شهروند بهایی در استان گلستان در دادگاه اول به ۱۹۳ سال زندان محکوم شدند که پس از اعلام حکم دادگاه تجدید نظر فرح تبيانيان، پونه ثنايي، مونا امري حصاري، بهنام حسني، پريسا شهيدي، مژده ظهوري، پريوش شجاعي، هنا عقيقيان( گرگان)، شهره صميمي( مينودشت)، بيتا هدايتي، وثاق سنايي و هنا كوشكباغي( گنبد كاووس) به ۱ سال و ۹ ماه زندان روفيا پاكزادان، سودابه مهدي نژاد، ميترا نوري، شيوا روحاني، هوشمند دهقان، مريم دهقان، نازي تحقیقی ( گرگان) كامليا بيدلیان و نويد معلم (مینودشت) هر کدام به ۱ سال و شش ماه زندان محکوم شدند . همچنین تینا موهبتی که پیشتر به یک سال و نه ماه زندان محکوم شده بود حکم وی ابطال و به جریمه نقدی سه میلیون تومانی محکوم شده است. همچنان حکم دادگاه تجدید نظر شهنام جذباني(مینودشت) و شيدا قدوسي(گرگان) که هر کدام به ١١سال زندان محکوم شده اند ابلاغ نشده است.

این شهروندان بهایی پیشتر در تاریخ ۲۶ مهر ماه سال ۱۳۹۱ به صورت دسته جمعی بازداشت شدند و با احکام سنگین ١١سال، ۹ سال و ٦ سال زندان روبرو بودند.

بازداشت مجدد زندانی سیاسی فاطمه ضیایی و انتقال به اوین

۴.اردیبهست.۱۴۰۳ صدای بازداشت شدگان زندانی سیاسی فاطمه ضیایی در حالی که برای اعلام حضور هفتگی به دادیاری مراجعه کرده بود، بازداشت شده است. ...