۱۴۰۲-۰۸-۰۴

فاطمه سپهری از زندان به بیمارستان منتقل و در سی‌سی‌یو بستری شد

ایران‌وایر

اصغر سپهری در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که فاطمه سپهری را از زندان وکیل‌آباد مشهد به بیمارستان قائم برده‌اند و او اکنون در آن جا در بخش مراقبت‌های بحرانی به سر می‌برد.

برادر «فاطمه سپهری» امروز چهارشنبه سوم آبان با انتشار ویدیویی خبر انتقال خانم سپهری از زندان به بیمارستان داد و افزود که در بخش مراقبت‌های بحرانی «سی‌سی‌یو» بستری شده است.

اصغر سپهری در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که فاطمه سپهری را از زندان وکیل‌آباد مشهد به بیمارستان قائم برده‌اند و او اکنون در آن جا در بخش مراقبت‌های بحرانی به سر می‌برد.

روز سه‌شنبه نیز علی سپهری، برادر دیگر این زندانی سیاسی مخالف جمهوری اسلامی، با شرح جزئیاتی از بازداشت مجدد فاطمه سپهری و انتقال به زندان، گفته بود که شورای انضباطی زندان تلفن‌های او را تا آخر بهمن ماه قطع کرده است، اما «به دلیل وخامت حال» به او اجازه داده‌اند با خانواده ملاقات کند.

به گفته او، در ملاقات روز سه‌شنبه فاطمه سپهری‌ حالش «بسیار بد» بوده به طوری که قادر به نشستن نبوده و «به دلیل فشارهای زندان و کیفیت بد غذا» تقریبا در یک هفته گذشته «غذا نخورده و فقط چند خرما با دارو خورده» است.

او همچنین تأکید کرد که «شنبه گذشته مسئولان زندان برای بازدید آمدند» و وقتی فاطمه سپهری «از مسدود بودن پنجره‌ها و بوی بسیار بد اتاق به دلیل انسداد سرویس‌های بهداشتی، شکایت کرده هادی اسماعیل‌زادگان، سرپرست زندان مرکزی مشهد، تنها با خنده‌های بلند» به این زندانی سیاسی «توهین و او را مسخره کرده» و حال او «بدتر» شده است.

علی سپهری همچنین اضافه کرد: «از آذر ماه گذشته برای تلفن زدن به خانواده باید به اتاق لیلا رامین‌فر، مسئول بخش زنان زندان وکیل‌آباد مشهد، مراجعه کند و هر گونه صحبتی به جز احوال‌پرسی تلفن او را قطع می‌کرد و به همین دلیل خواهرم دیگر تلفن نمی‌زد.»

وخامت حال فاطمه سپهری و انتقال مجدد او به بیمارستان در حالی است که این زندانی سیاسی مخالف جمهوری اسلامی پس از جراحی قلب باز و در حالی که به آنفلوانزا نیز مبتلا شده بود به زندان بازگردانده شده بود.

برادر فاطمه سپهری روز سه‌شنبه گفته که «در عمل جراحی دو رگ از پاهای او برداشته شده و راه رفتن برای او بسیار سخت است» و در این حال، رژیم غذایی مناسب و محیط بهداشتی در زندان محروم است و به دلیل نحوه برخورد مسئولان زندان در شرایط پر از استرس و فشار روانی نگهداری می‌شود.»

فاطمه سپهری پیش از انتقال مجدد به زندان در شرح وضعیت خود گفته بود: «پنج مهر که اعزام شدم به بیمارستان برای عمل قلب باز روز بعدش که داشتند مرا می‌بردند اتاق عمل دو تا از برادران مرا بازداشت کردند عمال جمهوری اسلامی. از لحظه‌ای که به هوش آمدم تا الآن، هر آنچه که برای قلب بازم رنج بردم برای دستگیری برادرانم هم رنج بردم.»

او با بیان این که «روز نهم بعد از عمل مرا به زندان برگرداند»، در شرح وضعیت زندان توضیح می‌دهد: «فضای زندان خیلی آلوده و بد است و دو پنجره‌ای هم که یک ذره هوا می‌آمد آنها را بسته‌اند. آن یک هفته خیلی سخت بود و مبتلا به آنفلوانزا شدم. مریضم. حالم بد است.»

فاطمه سپهری قبل از اینکه به زندان منتقل شود تأکید کرده بود که «عمال خامنه‌ای قصد جانم را کرده‌اند.»

حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراحان شد

۱۸.اردیبهشت.۱۴۰۳ ایران اینترنشنال روزنامه اعتماد نوشت حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراح...