۱۴۰۲-۰۶-۱۶

سارا ملکان از تدریس منع شد

هرانا

خبرگزاری هرانا – سارا ملکان، استادیار دانشکده مدیریت دانشگاه امیرکبیر، از تدریس منع شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از دیده بان ایران، یک استادیار دانشکده مدیریت دانشگاه امیرکبیر از محل کار خود اخراج شد.

هویت وی، سارا ملکان استادیار دانشکده مدیریت دانشگاه امیرکبیر، عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، “دکتر سارا ملکان پس از اتمام دوران مرخصی زایمان خود با مراجعه به دانشگاه برای دریافت برنامه‌ درسی، نامه‌ قطع همکاری دریافت کرد.”

هرانا پیشتر هویت ۲۶ تن دیگر از اساتیدی که از دانشگاه اخراج، تعلیق و یا با منع تدریس رو به رو شده اند را به نام های محمدرضا نظری نژاد، رهام افغانی، علی شریفی زارچی، داریوش رحمانیان، حمیده خادمی، آمنه عالی، مهدی خویی، عزیز شفیعی زرقانی، بهارک اختردانش، محمدمهدی علومی، راحله علی‌ مراد زاده، وحید عیدگاه، جواد بشری، میلاد عظیمی، لیلی ورهرام، قاسم عزیزی، حسین مصباحیان، آرش بیدالله خانی، شیرزاد آزاد، آذین موحد، مهدی مطیع، محمد سلطانی، مسعود علیا و امیر مازیار، سمیه سیما و بهروز چمن آرا گردآوری کرده است. همگی این اساتید سابقه همراهی با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ را دارند.

لازم به یادآوری است موج تصفیه اساتید دانشگاهی به خصوص در رشته های علوم انسانی و هنر، تاریخچه طولانی در حکومت فعلی ایران دارد که در طی سرفصل های سیاسی مختلف در کشور بیشتر یا کمتر می شود.

روزنامه اعتماد روز پنجشنبه ۹ شهریورماه، با انتشار گزارشی اعلام کرد: “۵۲ استادانی که از شهریور ۱۴۰۰ (آغاز فعالیت دولت سیزدهم) تا ۸ شهریور امسال، برخلاف خواست خود از بدنه آموزش عالی حذف شده‌اند، شناسایی شده اند.” این روزنامه پیشتر در گزارشی به جمع‌آوری نام‌های ۱۵۷ استاد دانشگاه که در دولت‌های احمدی‌نژاد، روحانی و رئیسی از دانشگاه‌ها اخراج شده‌اند، پرداخته بود.

این گزارش حاکی است که دولت‌های پیاپی در جمهوری اسلامی دست‌کم از نیمه دوم سال ۱۳۸۴، یعنی از حدود ۱۸ سال پیش، به اتهام «نگرش سکولار»، دست به اخراج‌های گروهی استادان عمدتاً پرسابقه زده‌اند.

ورود زنان به ورزشگاه برای تماشای بازی دو تیم پرسپولیس و نساجی ممنوع شد

۱۶.اردیبهشت.۱۴۰۳ رادیو فردا شورای تأمین استان مازندران می‌گوید در بازی پیش روی تیم پرسپولیس برابر نساجی مازندران در ورزشگاه وطنی، «بلیت‌فر...