۱۴۰۲-۰۶-۳۱

ادامه بازداشت فعالان و دانشجویان در آستانه سالگرد مهسا

IRANWIRE

«سمانه اصغری»، فعال حقوق کودکان و دانشجوی مهندسی صنایع دانشگاه خوارزمی، و همچنین «علی غلامی» فعال دانشجویی در روز  ۲۳ شهریور توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده‌اند.

در ادامه بازداشت فعالان سیاسی و مدنی در آستانه سالگرد کشته شدن «مهسا ژینا امینی»، بنا بر گزارش‌های رسیده از ایران «سمانه اصغری»، فعال حقوق کودکان و دانشجوی مهندسی صنایع دانشگاه خوارزمی، و همچنین «علی غلامی» فعال دانشجویی در روز ۲۳ شهریور توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده‌اند.

اسماعیل نظری، همسر سمانه اصغری، در پستی اینستاگرامی خبر داد که «ماموران وزارت اطلاعات با هجوم به منزل و تفتیش مفصل خانه، سمانه را بازداشت و به گفته‌ خودشان به زندان اوین منتقل کردند.»

سمانه اصغری، فعال حقوق کودک و عضو سابق هیات مدیره انجمن حمایت از حقوق کودکان پیشتر هم‌زمان با اعتراضات سراسری سال گذشته روز ۱۹ مهرماه ۱۴۰۱ بازداشت شده بود. در اسفند سال گذشته شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، سمانه اصغری، دانشجوی دانشگاه خوارزمی و فعال حقوق کودکان کار را، به ۱۸ سال و سه ماه زندان محکوم کرد که از حکم صادر شده بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، یک سوم این محکومیت یعنی شش سال و سه ماه قابل اجرا خواهد بود.

در خبری دیگر منابع دانشجویی اعلام کردند که «علی غلامی»، فعال دانشجویی و عضو سابق انجمن آرمان دانشجویان دانشگاه علم و صنعت، عصر روز ۲۳ شهریور در منزل خود در شهرستان شیروان بازداشت شد.

تا لحظه تنظیم این خبر، از نهاد بازداشت‌کننده و وضعیت فعلی آقای غلامی، اطلاعی در دست نیست. بازداشت این دانشجو درحالی صورت گرفته که او پیش از این توسط هیچ نهاد امنیت یا قضایی احضار نشده بود.

حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراحان شد

۱۸.اردیبهشت.۱۴۰۳ ایران اینترنشنال روزنامه اعتماد نوشت حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراح...