۱۴۰۲-۰۷-۰۱

هانیه توسلی، بازیگر سینمای ایران، «به قید کفالت» آزاد شد

رادیو فردا

هانیه توسلی (عکس از آرشیو ۱۳۹۸)

طناز توسلی، خواهر هانیه توسلی، بازیگر سینمای ایران، روز یک‌شنبه ۲۶ شهریور، از آزادی هانیه توسلی به قید کفالت خبر داد.

دو منبع مطلع شنبه ۲۵ شهریور در گفت‌وگو با رادیو فردا از بازداشت هانیه توسلی، بازیگر سینمای ایران، توسط نیروهای امنیتی خبر داده بودند.

یک منبع مطلع به رادیو فردا گفت که هانیه توسلی «هنگام ورود به خانه‌اش توسط چند مامور بازداشت شده است.»

در همین زمینه طناز توسلی، خواهر هانیه، نیز روز شنبه در اینستاگرام خود نوشته بود که خواهرش ساعت ۱۱:۴۵ شب توسط ماموران بازداشت و « به مکان نامعلوم منتقل شده است.»

هانیه توسلی روز شنبه همزمان با سالگرد جان‌باختن مهسا(ژینا) امینی در بازداشت گشت ارشاد٬ با انتشار پستی در اینستاگرام از مهسا به عنوان اسطوره یاد کرده بود.

این بازیگر سینمای ایران در اینستاگرام نوشته بود: « سکوت … تصویر گویاست. این آخرین لبخندش.آخرین عکس. بی گناهی و جوانی و زیبایی و خون پاک. اسطوره ای زاده شد.مهسا جاودانه است.»

ساعاتی پس از بازداشت این بازیگر سینمای ایران، صفحه او در اینستاگرام از دسترس خارج شد.

در همین حال، روزنامه شرق نیز نوشته بود «هنوز نهاد بازداشت کننده هانیه توسلی مشخص نیست و هیچ منبع رسمی به این خبر واکنش نشان نداده‌است.»

هانیه توسلی پیش از این نیز از اعتراضات «زن زندگی آزادی» حمایت کرده بود.

از چند روز پیش از سال‌روز جان‌باختن مهسا امینی، فشار نیروهای امنیتی بر فعالان مدنی در ایران افزایش یافته و شماری نیز تاکنون بازداشت شده‌اند.

ورود زنان به ورزشگاه برای تماشای بازی دو تیم پرسپولیس و نساجی ممنوع شد

۱۶.اردیبهشت.۱۴۰۳ رادیو فردا شورای تأمین استان مازندران می‌گوید در بازی پیش روی تیم پرسپولیس برابر نساجی مازندران در ورزشگاه وطنی، «بلیت‌فر...