۱۴۰۲-۰۳-۲۲

نرگس محمدی به دلیل فعالیت‌های داخل زندان محاکمه می‌شود

ایران‌وایر

نرگس محمدی به دلیل فعالیت‌های داخل زندان محاکمه می‌شود

نرگس محمدی، روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر زندانی، روز یکشنبه ۲۱ خرداد در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب بار دیگر محاکمه می‌شود.

صفحه اینستاگرام نرگس محمدی، این خبر را اعلام کرده و نوشته است که محاکمه دوباره خانم محمدی به دلیل فعالیت‌های او در داخل زندان انجام می شود.

تحصن در زندان در اعتراض به «کشتار» و «اعدام»، صدور بیانیه علیه «اعدام»، اعتراض به «تعرض به زنان» در بازداشتگاهها و اعتراض به «شکنجه» متهمان در سلول های انفرادی بندهای امنیت از جمله اقدامات و فعالیت های نرگس محمدی در زندان پس از آغاز اعتراضات سراسری است.

حساب کاربری رسمی خانم محمدی در اینستاگرام نوشته او در ماههای دی و بهمن سال گذشته به شعبه های ۱ و ۲ دادسرای امنیت و ششم اردیبهشت به شعبه ۲ دادسرا و بیست و پنجم اردیبهشت به شعبه ۳ دادسرا برای پرونده های مختلف احضار شده ولی از حضور در دادسرا امتناع کرده است.

بر اساس اطلاعات این حساب اینستاگرامی، ضابط این پرونده وزارت اطلاعات بوده و کیفرخواست هم در شعبه ۲ دادسرای امنیت توسط بازپرس حاجی‌مرادی صادر شده است.

نرگس محمدی، که سابقه‌ای طولانی در حبس و تحمل مجازات‌های سنگینی همچون شکنجه و سلول انفرادی دارد در حال حاضر حکم ۱۶ سال حبس خود را در زندان اوین می‌گذراند.

حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراحان شد

۱۸.اردیبهشت.۱۴۰۳ ایران اینترنشنال روزنامه اعتماد نوشت حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراح...