۱۴۰۲-۰۴-۰۱

احضار زهرا توحیدی از زندان اوین به دادسرای امنیت تفهیم اتهام بر مبنای محتویات صفحه اینستاگرام

VOAPNN

زهرا توحیدی عکس: توئیتر @vahid393

علیرضا خوشوقت، همسر زهرا توحیدی با انتشار توییتی، از احضار این فعال سیاسی از بند زنان زندان اوین به «شعبه ۳ بازپرسی دادسرای شهید مقدس» خبر داد و نوشت که به او «اتهام تبلیغ علیه نظام» بر مبنای «محتویات صفحه اینستاگرام» تفهیم و «دفاع آخر» اخذ شده است.

زهرا توحیدی و هدی (زهره) توحیدی، از اعضای پیشین حزب اتحاد ملت، ۳۱ شهریورماه گذشته، در نخستین روزهای اعتراضات سراسری بازداشت و پس از حدود سه ماه در تاریخ ۲۶ آذر به قید وثیقه آزاد شدند.

ابتدا اعلام شد که این دو خواهر و فعال سیاسی به مورد «عفو» قرار گرفته و پرونده آنها «مختومه» شده است، اما دهم خرداد ماه، در پی «احضار تلفنی» به دادسرا، بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند.

اندکی بعد خبرگزاری «میزان» وابسته به قوه قضاییه جمهوری اسلامی، «ارتباط» این دو با «گروهک‌های معاند و برانداز» را دلیل مشمول «عفو» نشدن آنها اعلام و صدور هرگونه قرار «موقوفی تعقیب» و «لغو» آن را نیز تکذیب کرد.

پیش از این دادگاه انقلاب زهرا توحیدی و هدی (زهره) توحیدی، از اعضای پیشین حزب اتحاد ملت، را به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» و «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری محکوم کرده بود.

پیشتر رضا معینی در گفت‌و‌گو با بخش فارسی صدای آمریکا بازداشت ۱۰۰ روزنامه‌نگار در ماه‌های گذشته را بی‌سابقه توصیف کرده بود.

حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراحان شد

۱۸.اردیبهشت.۱۴۰۳ ایران اینترنشنال روزنامه اعتماد نوشت حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراح...