۱۴۰۲-۰۴-۰۲

شکایت دختر جمشید شارمهد از مقامات قضایی جمهوری اسلامی

ایران‌وایر

«غزاله شارمهد»، دختر جمشید شارمهد که در ایران به اعدام محکوم شده، علیه هشت نفر از مقام‌های قضایی جمهوری اسلامی به دادستانی فدرال آلمان شکایت کرد.

در پی بالا گرفتن نگرانی‌ها از اعدام قریب‌الوقوع «جمشید شارمهد» شهروند دوتابعیتی ایرانی-آلمانی، دختر او از هشت مقام قضایی جمهوری اسلامی شکایت کرد.

«غزاله شارمهد»، دختر جمشید شارمهد که در ایران به اعدام محکوم شده، علیه هشت نفر از مقام‌های قضایی جمهوری اسلامی به دادستانی فدرال آلمان شکایت کرد.

خانم شارمهد از این مقامات قضایی به اتهام «نقض حقوق بشر، آدم‌ربایی و بدرفتاری با پدرش» شکایت کرده است.

جمشید شارمهد فعال سیاسی و مجری رادیویی، متولد سال ۱۳۳۴، تبعۀ ایران و دارای تابعیت مضاعف آلمان است. شارمهد ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ در دوبی توسط ماموران امنیتی ایران ربوده و به تهران منتقل شد. او به مشارکت در عملیات بمب‌گذاری در یک حسینیه در شیراز متهم شده است.

وزارت اطلاعات ایران این زندانی دوتابعیتی را وادار به اعتراف اجباری علیه خودش کرد و بلافاصله پس از رسانه‌ای شدن خبر بازداشت او، این اعترافات از صداوسیما پخش شدند. در فیلم اعترافات اجباری او، صداوسیمای جمهوری اسلامی این شهروند دوتابعیتی را به عنوان رئیس «گروه تندر» (رسانه منتسب به انجمن پادشاهی ایران در آمریکا) معرفی کرد.

او در دادگاه‌های جمهوری اسلامی به «فساد فی‌الارض» متهم شد. قوه قضاییه اعلام کرد که حکم اعدام آقای شارمهد از سوی دیوان عالی کشور تأیید شده است.غزاله شارمهد بارها دولت فدرال آلمان را به «کم‌کاری» در پرونده پدرش متهم کرده است.

علاوه بر بیانیه‌های دولت آلمان، «سازمان عفو بین‌الملل» روز ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ هشدار داده بود که جمشید شارمهد با خطر اعدام روبه‌رو است و در نامه‌ای خطاب به رییس قوه قضاییه ایران خواستار آزادی این زندانی سیاسی شد.

حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراحان شد

۱۸.اردیبهشت.۱۴۰۳ ایران اینترنشنال روزنامه اعتماد نوشت حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراح...