۱۴۰۲-۰۳-۲۵

تمدید قرار بازداشت ژینا مدرسگرجی فعال حقوق زنان محبوس در کانون اصلاح و تربیت سنندج

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی

مدرس‌گرجی

قرار بازداشت موقت ژینا مدرس‌گرجی، فعال حقوق زنان به مدت ١٠ روز دیگر تمدید شد. او به اتهام نشر اکاذیب از طریق مصاحبه رسانه‌های معاند تفهیم اتهام و بازجویی شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه ۲۴ خردادماه ۱۴۰۲، قرار بازداشت موقت ژینا مدرس‌گرجی، فعال حقوق زنان که در کانون اصلاح و تربیت سنندج به سر می‌برد، به مدت ١٠ روز دیگر تمدید شد.

اردیبشهت‌ماه سال جاری، شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب سنندج شکایت این فعال حقوق زنان علیه مأموران اداره اطلاعات کردستان دایر بر سلب آزادی اشخاص، محرومیت از حقوق مقرر در قانون اساسی، آدم‌ربایی، ضرب و جرح عمدی و توهین به اشخاص عادی را رد و قرار منع تعقیب را برای مأموران اداره اطلاعات صادر کرده بود.

نهم اردیبهشت‌ماه ١٤٠٢، شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب سنندج به ریاست “علیرضا فاریابی” به دلیل نبود دلایل و مدارک کافی شکایت خانم مدرس‌گرجی را رد کرده بود.

وکلای ژینا مدرس‌گرجی به دلیل انجام نشدن تحقیقات قضایی و بی‌توجهی به مدارک به قرار دادسرا اعترض کرده بودند و تقاضای نقض آن و اعلام نقایص تحقیقاتی را از دادگاه کیفری این شهر کردند.

این فعال حقوق زنان در تاریخ بیستم اردیبهشت‌ماه از سلول انفرادی کانون اصلاح و تربیت سنندج به بند عمومی منتقل شده بود.

خانم مدرس‌گرجی در این دوره از بازجویی‌ها با اتهام “نشر اکاذیب از طریق مصاحبه رسانه‌های معاند” روبه‌رو شده است.

روز دوشنبه بیست و یکم فروردین‌ماه، ژینا مدرس‌گرجی دوباره از سوی نیروهای امنیتی در سنندج بازداشت شد.

حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراحان شد

۱۸.اردیبهشت.۱۴۰۳ ایران اینترنشنال روزنامه اعتماد نوشت حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراح...