۱۴۰۲-۰۳-۲۵

تداوم بازداشت و بلاتکلیفی گزارشی از آخرین وضعیت جواد و ناتاشا خضری جوادی

هرانا

جواد خضری ‌جوادی و دخترش ناتاشا خضری ‌جوادی، شهروندان ساکن تهران علیرغم گذشت بیست و شش روز از زمان دستگیری، کماکان به ترتیب در زندان های اوین و قرچک ورامین در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه بیست و چهارم خردادماه ۱۴۰۲، جواد خضری ‌جوادی و دخترش ناتاشا خضری ‌جوادی، شهروندان ساکن تهران به صورت بلاتکلیف در بازداشت به سر میبرند.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروندان بازداشتی به هرانا گفت: “جواد خضری جوادی در زندان اوین و ناتاشا جواد خضری در بند ۶ زندان قرچک ورامین همچنان در بازداشت بسر میبرند.”
یک فرد نزدیک به خانواده این پدر و فرزند، بدون اطلاع از محل برگزاری دادگاه رسیدگی به اتهامات آنان، افزود: “دادگاه رسیدگی به اتهامات آقای خضری جوادی در روز شنبه ۲۷ خردادماه و خانم خضری جوادی در روز دوشنبه ۲۹ خردادماه، برگزار خواهد شد.”

تا لحظه تنظیم این گزارش از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه این شهروندان اطلاعی حاصل نشده است.

این شهروندان پیشتر در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه، توسط نیروهای امنیتی در خیابان ستارخان تهران بازداشت شده بودند.

جواد خضری‌جوادی، متولد ۱۳۲۲، مبتلا به بیماری ناشی از کهولت سن و بیماری‌های گوارشی، آسیب‌دیدگی مهره‌های کمر و کم‌ شنوایی شدید و برادر نسرین خضری جوادی فعال کارگری محبوس در زندان اوین است. ناتاشا خضری‌جوادی نیز متولد ۱۳۶۰ است.

حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراحان شد

۱۸.اردیبهشت.۱۴۰۳ ایران اینترنشنال روزنامه اعتماد نوشت حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراح...