۱۴۰۱-۱۰-۲۶

جایگاه بانوان کشور با پیروزی انقلاب اسلامی ارتقا یافت

ایرنا

 

 

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم توجه به بانوان گفت: جایگاه بانوان در ایران با پیروزی انقلاب اسلامی ارتقا پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی حیدری روز یکشنبه در جشن بزرگ میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)، روز زن و گرامی‌داشت مقام مادر در فرهنگسرای ارشاد شهرکرد تاکید کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی زنان جهان است که نقش خود را با مادری و همسری در جامعه ایفا کرده است.

وی افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) در مدت عمر کوتاه خود تأثیر زیادی در جامعه داشتند و به‌واسطه تربیت فرزندانی صالح در محفل‌های سیاسی تاریخ اسلام هم نقش برجسته‌ای داشته‌اند.

حیدری تصریح کرد: امام خمینی (ره) جایگاه زنان در جامعه را حائز اهمیت عنوان کردند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی فضا برای تحصیل، حضور در مشاغل مختلف و شرکت در برنامه‌های گوناگون فراهم شد که دولت‌های مختلف درایت راستا تلاش داشته‌اند.

وی با اشاره به هجمه‌ فراوان دشمنان علیه جمهوری اسلامی یادآور شد: اقدامات دولت سیزدهم در بخش‌های مختلف چشمگیر بوده و صادرات کشور در یک‌سال اخیر ۵۰ درصد رشد داشته است.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: دولت سیزدهم مطالبه‌های انباشت شده کارکنان، کارگران، شرکت‌های بیمه‌گر و گندمکاران پرداخت شد.

وی گفت: دشمن با طراحی توطئه‌های مختلف به‌دنبال کُند کردن چرخه توسعه کشور است.

حیدری تامین آب پایدار در بخش‌های مختلف را از مهم‌ترین مشکلات چهارمحال و بختیاری اعلام و تاکید کرد: در سفر رییس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت سیزدهم به استان اعتبار قابل‌توجهی به طرح‌های نیمه‌تمام آبی استان اختصاص داده شد و این طرح‌ها در حال افتتاح و بهره‌برداری است.

وی فعالیت جهادی برای انجام امور و رفع مشکلات مردم را ضروری دانست و افزود: رییس‌جمهور در ارتباط با استانداران کشور مسایل و مشکلات استان‌ها را خودشان پیگیری می‌کنند.

حیدری به بدترین رفتارهای انجام شده با بانوان از سوی کشورهای غربی اشاره و تصریح کرد: بانوان در ایران جایگاه ویژه‌ای دارند و باید با روشن‌گری و جهاد تبیین اقدامات انجام شده به مردم اطلاع‌رسانی شود.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: این دفتر در یک‌سال اخیر فعالیت‌های خود را در هفت کارگروه دسته‌بندی و پیگیری کرده است.

زهرا حبیبی به لزوم توجه به فرزندآوری و جوانی جمعیت در جامعه اشاره و تاکید کرد: طرح‌ها و برنامه‌های بانوان فعال استان در این زمینه برای بهره‌گیری در سطح ملی به دفتر امور زنان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری ارائه شود.

وی افزود: ایجاد کسب و کار برای زنان سرپرست خانوار، عفاف و حجاب، نشاط اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده از مهم‌ترین کارگروه‌های فعال دفتر امور زنان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری به‌شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، در این آیین از تعدادی مادران و همسران شهداء قدردانی و به تعدادی بانوان حاضر در این جشن هدایایی اهداء شد.

حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراحان شد

۱۸.اردیبهشت.۱۴۰۳ ایران اینترنشنال روزنامه اعتماد نوشت حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراح...