۱۴۰۱-۰۸-۲۱

اقدام به خودکشی دختر ۱۶ ساله اهل دهگلان متعاقب تهدید به اخراج از مدرسه توسط حراست بدلیل پاره کردن عکس خمینی

هه‌نگاو

اقدام به خودکشی دختر ۱۶ ساله اهل دهگلان متعاقب تهدید به اخراج از مدرسه توسط حراست بدلیل پاره کردن عکس خمینی

 

یک دختر دانش‌آموز ۱۶ ساله اهل شهرستان دهگلان به نام هستی حسین‌پناهی متعاقب فشار نهادهای امنیتی و تهدید به اخراج از مدرسه به دلیل پاره کردن عکس خمینی، پس از خروج از آموزش و پرورش این شهرستان اقدام به خودکشی کرده و به کما رفته است.بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، حراست آموزش و پرورش شهرستان دهگلان روز چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ (۹ نوامبر ۲۰۲۲) هستی حسین‌پناهی را احضار و به این دختر نوجوان اعلام شده که فیلمی از وی در اختیار دارند ( پاره کردن عکس خمینی و خامنه‌ای) که اگر با آنها همکاری نکند از مدرسه اخراج خواهد شد.

به گفته یک منبع مطلع، هستی حسین‌پناهی به دلیل فشارهای روحی ناشی از درخواست همکاری توسط نهادهای امنیتی و همچنین تهدید وی به اخراج از مدرسه، پس از خروج از اداره آموزش و پرورش و در حالی که سوار اتومبیل شده بود خود را به پایین پرتاب کرده و به کما رفته است.

این منبع در ادامه اعلام کرد که هستی با هلیکوپتر به بیمارستان کوثر در سنندج منتقل شده و درصد هوشیاری وی بسیار پایین است و پزشکان معالج نیز احتمال مرگ وی را بالقوه اعلام کرده‌اند. وی در حال حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان بستری است.

یک منبع نزدیک به خانواده حسین پناهی در این خصوص به هه‌نگاو گفت: ” نهادهای امنیتی پدر هستی را که خود نیز معلم آموزش و پرورش است تهدید کرده‌اند که بایستی نسبت به این موضوع هیچ گونه اطلاع رسانی نکند”.

حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراحان شد

۱۸.اردیبهشت.۱۴۰۳ ایران اینترنشنال روزنامه اعتماد نوشت حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراح...