۱۴۰۱-۰۳-۲۸

وضعیت نامعلوم ۳ زندانی سیاسی، ملیحه جعفری، آنیشا اسداللهی و مژگان باقری

زنان نیروی تغییر

ملیحه جعفری دانشجو، آنیشا اسداللهی فعال کارگری و مژگان باقری معلم، زندانیان سیاسی در وضعیت نامعلوم به سر می برند.

رژیم در ماه های اخیر دست به افزایش سرکوب از طریق موج اعدام های گسترده، دستگیری، شکنجه زندانیان و خیابان گردی های تحقیر آمیز افراد دستگیر شده زده است. زنان فعال مدنی یکی از اصلی ترین سوژه های سرکوب و دستگیری ها هستند.

ملیحه جعفری دانشجو
ملیحه جعفری دانشجوی دانشگاه تهران روز ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ پس از احضار به شعبه اجرای احکام دادسرای اوین جهت تحمل حبس به زندان اوین منتقل شد.

این دانشجوی معترض پیشتر توسط دادگاه انقلاب تهران به شش ماه حبس و مجازاتهای دیگر از جمله رونویسی کتاب های مذهبی محکوم شده بود.

ملیحه جعفری دانشجویی که در جریان قیام آبان ۹۸ بازداشت شده بود در تاریخ ۱۰ آذر همان سال به همراه مریم جعفری و دو تن دیگر از دانشجویان دانشگاه تهران با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت آزاد شده بود.

آنیشا اسداللهی فعال کارگری
آنیشا اسداللهی به تازگی پس از ۳۰ روز انفرادی در زندان اوین ملاقات کوتاهی با مادرش داشت. مادر این فعال کارگری گفت که روحیه آنیشا خوب است و به بازداشت شدنش اعتراض دارد اما هنوز در انفرادی به سر می برد. بازجوها به او گفته اند که بازجویی از او تمام نشده است. قرار بازداشت آنیشا اسداللهی به مدت یک ماه دیگر تمدید شد.

آنیشا اسداللهی معلم، مترجم و نویسنده و فعال کارگری است که بیش از یک ماه است با اتهامات ساختگی مجدداً زندانی شده است. وی در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی در منزلش در تهران بازداشت شد. تا تاریخ ۲۵ خرداد ۱۴۰۱، با وجود گذشت ۳۷ روز از زمان دستگیری کماکان در بازداشتگاه وزارت اطلاعات در بند ۲۰۹ اوین در انفرادی به سر می برد.

مژگان باقری معلم در شیراز
مژگان باقری از معلمان استان فارس به رغم گذشت یک ماه از زمان دستگیری کماکان در یکی از بازداشتگاه های امنیتی شیراز در وضعیت بلاتکلیفی بازداشت است. خانم باقری در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ در جریان تجمع سراسری معلمان در شیراز بازداشت شد.

بیش از پانصد هزار زن زندانی
شورای ملی مقاومت ایران در یک رشته کارزار افشاگری بزرگ اسامی ۱۲ میلیون زندانی رژیم آخوندی بیش از ۴۰ سال اخیر را منتشر کرد. این لیست شامل ۵۷۹۰۱۵ زن می شود. این ۱۲ میلیون زندانی شامل اسامی ۲۲۲۵ نفر می باشد که به جرم فعالیت یا عضویت در سازمان مجاهدین خلق ایران بازداشت و زندانی شده اند. بیش از ۴۰۰ مورد از این افراد در آبان ۱۳۹۸ دستگیر شده اند.

حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراحان شد

۱۸.اردیبهشت.۱۴۰۳ ایران اینترنشنال روزنامه اعتماد نوشت حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراح...