۱۴۰۰-۰۱-۱۱

رها احمدی از زندان قرچک ورامین آزاد شد

رها احمدی، فعال مدنی زندانی امروز چهارشنبه ۱۱ فروردین‌ماه، از زندان قرچک وارمین به مرخصی وصل به آزادی اعزام شد.

خانم احمدی که از آذرماه ۹۸ دوران محکومیت ۲ ساله خود را در زندان قرچک ورامین سپری می‌کرد، در تاریخ ۳۰ اسفندماه ۹۹ به مرخصی اعزام شده و روز شنبه ۷ فروردین با پایان ایام مرخصی به زندان بازگشته بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه ۱۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۰، رها احمدی، فعال مدنی از زندان قرچک ورامین به مرخصی اعزام شد.

رها احمدی در تاریخ ۳۰ اسفندماه ۹۹ به مرخصی اعزام شده و روز شنبه ۷ فروردین با پایان ایام مرخصی به زندان بازگشته بود. با وصل مرخصی روز جاری خانم احمدی به آزادی وی دیگر به زندان بازنخواهد گشت.
رها احمدی در تاریخ ۱۳ مرداد ۹۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه وزرا منتقل شد. خانم احمدی اواخر مرداد ماه ۹۸ پس از یک هفته بازداشت به زندان قرچک ورامین منتقل شد. وی توسط شعبه ۳ دادسرای اوین تحت عناوین “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور، تبلیغ علیه نظام، همکاری با دول متخاصم و اشاعه فساد و فحشا” مورد تفهیم اتهام قرار گرفت.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات رها احمدی به همراه ۶ فعال مدنی دیگر در تاریخ ۱۹ آبان ۹۸، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی برگزار شد. رها احمدی نهایتا آذرماه ۹۸ از بابت اتهام “اجتماع و تبانی” به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شد.
شش هم‌پرونده‌ای دیگر خانم احمدی نیز در این پرونده مجموعاً به ۲۷ سال حبس تعزیری محکوم شد و این احکام پس از مدتی در دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.



source https://zanan.bashariyat.org/?p=43001

حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراحان شد

۱۸.اردیبهشت.۱۴۰۳ ایران اینترنشنال روزنامه اعتماد نوشت حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراح...