۱۳۹۹-۰۸-۰۷

شبنم آشوری، با تودیع قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد

شبنم آشوری، مدیر مسئول و صاحب امتیاز نشریه آگاهنامه، ساعتی قبل با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

خانم آشوری صبح روز سه‌شنبه ۱۵ مهرماه توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲ الف زندان اوین منتقل شد. او نهایتا روز یکشنبه ۴ آبان‌ماه با پایان بازجویی‌ها به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز سه‌شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹، شبنم آشوری، مدیر مسئول و صاحب امتیاز نشریه آگاهنامه با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

شبنم آشوری صبح روز سه‌شنبه ۱۵ مهرماه ۱۳۹۹، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند ۲_الف زندان اوین منتقل شد. ماموران در حین بازداشت اقدام به تفتیش منزل این شهروند کرده و برخی از وسایل شخصی ازجمله تلفن همراه و لپ‌تاپ او را نیز ضبط کرده و با خود بردند. او نهایتا روز یکشنبه ۴ آبان‌ماه با پایان بازجویی‌ها به بند زنان زندان اوین منتقل شد.
اتهام مطروحه علیه خانم آشوری “اجتماع و تبانی” عنوان شده و با این حال تا زمان تنظیم این گزارش از مصداق این اتهام اطلاعی در دست نیست.
شبنم آشوری، متولد ۱۳۶۶، متاهل، ساکن تهران و مدیر مسئول و صاحب امتیاز نشریه آگاهنامه است.

نشریه آگاهنامه، دو ماهنامه اجتماعی سیاسی با محوریت مسائل و مطالبات کارگران است



source https://zanan.bashariyat.org/?p=40793

حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراحان شد

۱۸.اردیبهشت.۱۴۰۳ ایران اینترنشنال روزنامه اعتماد نوشت حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراح...