۱۳۹۹-۰۳-۰۹

گزارشی از آخرین وضعیت برخی از زنان فعال مدنی

طی روزهای آخر ماه اردیبهشت و هفته اول خرداد ماه گزارشاتی مبنی بر صدور احکام جدید و احضار و بازداشت زنان زندانی در ایران به دستمان رسیده است.گزارشی از آخرین وضعیت برخی از زنان فعال مدنی

وضیت برخی از زنان فعال مدنی از جمله: سمیه راموز، سکینه پروانه، اکرم رحیم پور و زهره اسدپور ذیلا آورده شده است:صدور احکام برای زنان زندانی سیاسی
سکینه پروانه زندانی سیاسی محبوس در زندان قرچک ورامین در شعبه ۲۶دادگاه انقلاب تهران به ۵سال حبس تعزیری و ۲سال ممنوعیت از عضویت در دستجات سیاسی محکوم شد. حکم زندان سکینه پروانه در تاریخ ۵ خرداد ۹۹ ابلاغ شد.

سکینه پروانه از زمان بازداشت تاکنون بارها مورد ضرب و شتم قرار گرفته و چندین بار به بیمارستان روان درمانی منتقل شده است. وی از زمان بازداشت از حق تماس تلفنی و ملاقات با خانواده خود محروم بوده است.

سکینه پروانه هم اکنون در بند ۳ زندان قرچک ورامین (در کنار متهمان جرائم مرتبط با مواد مخدر) نگهداری می شود.

بازداشت و تشکیل پرونده جدید برای زنان فعال مدنی
گزارشی از آخرین وضعیت برخی از زنان فعال مدنی
سمیه راموز
سمیه راموز یک زن از اهالی بوشهر روز ۳خرداد ۹۹ پس از دو هفته که در بازداشت ماموران اداره اطلاعات بود طی تماس تلفنی با خانواده اش از انتقال خود به بازداشتگاه اداره اطلاعات بوشهر خبر داد.

وی در تاریخ ۲۰اردیبهشت ۹۹ توسط اداره اطلاعات بوشهر دستگیر شد. سمیه به دلیل فعالیت در فضای مجازی بازداشت شده است.

سمیه راموز ۳۷ساله به شغل آرایشگری مشغول بوده است. مأموران حفاظت اطلاعات شهرستان بوشهر به همسر سمیه گفته اند بازداشت سمیه را رسانه ای نکنند.

روز ۲۷اردیبهشت ابلاغیه ای الکترونیکی برای اکرم رحیم پور همسر جعفر عظیم زاده کارگر زندانی و دبیر هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران ارسال شد.بر اساس این ابلاغیه اکرم رحیم پور باید جهت دفاع از اتهام انتسابی در شعبه تعیین شده حاضر شود.

گزارشی از آخرین وضعیت برخی از زنان فعال مدنی
اکرم رحیم پور
طی روزهای اخیر مأمورین وزارت اطلاعات طی تماس های تلفنی با اکرم رحیم پور دست به تهدید وی زدند و به دنبال آن جعفر عظیم زاده را با یک پرونده جدید به دادگاه کشاندند.

گزارشی از آخرین وضعیت برخی از زنان فعال مدنی
زهره اسدپور
زهره اسدپور فعال حقوق زنان به دادسرای رشت احضار شد. این فعال حقوق زنان پیشتر در تاریخ ۱۴دی ۹۸، توسط نیروهای ا منیتی در رشت بازداشت شده بود.



source http://zanan.bashariyat.org/?p=38228

بازداشت مجدد زندانی سیاسی فاطمه ضیایی و انتقال به اوین

۴.اردیبهست.۱۴۰۳ صدای بازداشت شدگان زندانی سیاسی فاطمه ضیایی در حالی که برای اعلام حضور هفتگی به دادیاری مراجعه کرده بود، بازداشت شده است. ...