۱۳۹۹-۰۳-۰۹

یک پرستار در بندرعباس در اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در گذشت

یک پرستار در بندرعباس به نام آرزو باهو پس از روزها مبارزه بابیماری کووید ۱۹، شامگاه چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داد.یک پرستار در بندرعباس در اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در گذشت

آرزو باهو از پرستاران پرتلاش بیمارستان کودکان بندرعباس بود.

او اهل فین هرمزگان و از پرستاران مطرح و نمونه هرمزگان که در چندین دوره مختلف به عنوان پرستار نمونه در عرصه ملی انتخاب شده بود. (سایت حکومتی دنیای اقتصاد- ۸ خرداد ۱۳۹۹)روز پنجشنبه اول خرداد ۹۹، قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت، در مراسم تجلیل از پزشکان و پرستاران ایران از آمار شوکه کننده ابتلای بیش از ۱۰هزار نفر از کارکنان بخش درمانی در ایران به ویروس کرونا پرده برداشت.

روز پنجشنبه اول خرداد ۹۹، معاون درمان وزارت بهداشت آمار شوکه کننده ابتلای بیش از ۱۰هزار نفر از کارکنان بخش درمان در ایران به ویروس کرونا را فاش کرد

قاسم جان بابایی در مراسم تجلیل از پزشکان و پرستاران ایران این موضوع را اعلام نمود.

در جدیدترین نمونه محسن گچ پزان رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری مشهد به خبرگزاری حکومتی ایسنا گفت، «در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد و شهرستانهای تابعه این دانشگاه تا کنون حدود ۲۰۰ پرستار به کرونا مبتلا شده اند.» (خبرگزاری حکومتی ایسنا – ۷خرداد ۱۳۹۹)

در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد و شهرستانهای تابعه این دانشگاه تا کنون حدود ۲۰۰ پرستار به کرونا مبتلا شده اند

وی در مورد فاصله ایران با استاندارد جهانی گفت، در استاندارد جهانی به ازای هر تخت بیمارستانی ۴پرستار لازم است و این رقم در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به طور میانگین یک پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی است.

گچ پزان درتاریخ ۲۵اردیبهشت نیز گفته بود، زنان بیش از ۶۵ درصد پرستاران شاغل در بیمارستان های مشهد را تشکیل می دهند. (خبرگزاری رسمی ایرنا – ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹)

با توجه به اینکه شهر مشهد مجدداً در وضعیت قرمز قرار گرفته است مشخص است که بیشترین تهدید متوجه زنان پرستار است که روزانه و با شیفت های طولانی در معرض این بیماران قرار دارند و جانشان در خطر است.

بر اساس آمار این مقام حوزه پرستاری ۴۵۰ پرستار شرکتی در مشهد مشغول به کار هستند. پرستاران شرکتی اساسا پرستارانی هستند که با قراردادهای ۸۹ روزه مورد استثمار قرار گرفته و تا کنون عدم پرداخت حق و حقوق آنها در استان های مختلف از جمله گیلان و اصفهان موجب اعتراض پرستاران شده است.



source http://zanan.bashariyat.org/?p=38246

بازداشت مجدد زندانی سیاسی فاطمه ضیایی و انتقال به اوین

۴.اردیبهست.۱۴۰۳ صدای بازداشت شدگان زندانی سیاسی فاطمه ضیایی در حالی که برای اعلام حضور هفتگی به دادیاری مراجعه کرده بود، بازداشت شده است. ...