۱۳۹۶-۰۲-۰۸

هفت شهروند بهایی بازداشت شده در بندرعباس و قشم تفهیم اتهام شدند



هفت تن از شهروندان بهایی بازداشت شده در بندرعباس و جزیره قشم که هم اکنون در بازداشت به سر می برند، تفهیم اتهام شدند.
بنابرگزارش مجموعه خبری بهایی نیوزدر تاریخ سه‌شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ هشت شهروند بهایی توسط ماموران امنیتی بازداشت شدند که هفت تن از آنان در شهر بندرعباس و جزیره قشم زندگی می کردند که پس از پنج روز آنان متهم به اقدام علیه امنیت ملی ، عضویت در تشکیلات بهایی و چند اتهام دیگر شده اند.
بنابر این گزارش مهناز جان نثار، نسیم قنواتیان، مارال دوستی، آرش راسخی و مهرالله افشار در بندرعباس وفرهاد امری حصاری به همراه امید آفاقی در جزیره قشم همگی در منزل شخصی خود پس از تفتیش کامل و فیلمبرداری از جزئیات کامل منزل بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات بندرعباس منتقل شده اند.ماموران امنیتی در زمان بازداشت وجه نقدی، اسناد بانکی و مالی این شهروندان بهایی را به همراه لب تاب، موبایل ها و دیگر وسایل الکترونیکی آنان را توقیف کرده اند.
بنابر گزارشها ماموران به بهانه بازرسی مواد مخدر وارد منزل شدند که پس از ورود بلافاصله با دوربین فیلمبرداری از تمامی جزئیات خانه فیلمبرداری کرده و اموال شخصی این افراد از جمله لب تاب، کتاب های مذهبی و غیرمذهبی،پول نقد،اسنادمالی و بانکی آنان را با خود برده اند که با پیگیری خانواده این افراد ماموران عنوان کرده اند پول ها نقد و اسناد بانکی بازگردانده می شود.ماموران در زمان ورود به منزل مارال دوستی درب خانه وی را شکسته و همچنین منزل همسایه وی را نیز مورد تفتیش قرار داده و وسایل الکترونیکی از جمله موبایل، لب تاب را با خود برده اند.ماموران امنیتی شیراز نیز در زمان بازداشت ادیب حق پژوه تمامی اسناد بانکی، چک مشتریان، وجه نقد و دفتر حساب روزانه این شهروند بهایی را با خود برده اند.
این گزارش یاد‌آور می‌شود که هزاران نفر از پیروان آیین بهایی پس از روی کار آمدن حکومت جمهوری اسلامی زندانی، شکنجه یا اعدام شده‌اند. بسیاری دیگر از پیروان این آیین نیز از سایر حقوق اجتماعی خود مانند حق تحصیل، کار یا حق شرکت در انتخابات در کشور مادری خود محروم شده‌اند.

پانزده زن بهائی در اصفهان به دادگاه انقلاب احضار شدند

۲۲.آوریل .۲۰۲۴ کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی پانزده زن بهائی به‌نام‌های مژگان پورشفیع، نسرین خادمی، آزیتا رضوانی خواه، شعله آشوری، م...