۱۳۹۶-۰۱-۳۱

دادگاه قاتلین یک شهروند بهایی برگزار خواهد شد




به گزارش خبرگزاری بهایی نیوز دادگاه دو جوان ساکن شهر یزد که در تاریخ ۶ مهر ماه ۱۳۹۵ یک شهروند بهایی به نام فرهنگ امیری را به قتل رسانده بودند، برگزار خواهد شد.

دادگاه دو ضارب جوان شهر یزد در تاریخ ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ برگزار خواهد شد فرهنگ امیری شهروند بهائی ساکن یزد بود که به دلیل باورمند بودن به دیانت بهائی توسط دو ضارب به وسیله چاقو به قتل رسیده است پیشتر بنا بر گزارشی که خبر گزاری بهائی نیوز منتشر کرده بود “قاتلین اعتراف کردند که صرفا به دلیل مسائل اعتقادی دست به این عمل وحشیانه زاده اند و چون آقای امیری بهائی بوده و بهائیان از نظر ایشان کافر هستند .

به استناد آیه‌ای از قرآنکه خودشان هم نمی‌دانستند کدام آیه است، دست به این کار زده‌اند، هدف آن‌ها کشتن یک بهائی بوده و مهم نبوده که آن فرد چه کسی باشد” بنابر گزارشهای به دست آمده قاتلین از مدت‌ها قبل خانواده این شهروند بهائی را تحت نظر داشتند و با اطلاع کامل از سکونت شهروندان بهائی در آن منزل به درب منزل مراجعه کرده بودند. همچنین در اظهارات پدر قاتلین ذکر شده است که “فرزندانشان بیش از حد تندرو هستند و وی به همراه مادرش از مدتی قبل احساس کرده بودند که آن‌ها قصد انجام کاری دارند و چون قادر به جلوگیری از اقدام آن‌ها نبودند به اداره اطلاعات مراجعه کردند و از آن‌ها خواستند که فکری در این مورد بکنند”. یک منبع مطلع در پاسخ به سوال خبرنگار بهائی نیوز مبنی بر نحوه قتل توضیح داده بود که “قتل به دست یکی از دو برادر انجام شده و به گزارش پزشک قانونی و اعترافات و تحقیقات بازپرس پرونده برادر کوچک‌تر نقشی در قتل نداشته و فقط دهان جناب امیری را گرفته بوده و با چاقویی کوچک به صورت ایشان ضربه زده است.” لازم به یادآوری است که پیش‌تر پدر این شهروند بهائی نیز به دست نیروهای تندروی مذهبی در هرمزک یزد به قتل (شهادت) رسید. فرهنگ امیری شهروند بهائی در تاریخ ۶ مهر ماه ۱۳۹۵ توسط دو ضارب به قتل رسید که هر دو ضاربین توسط ماموران نیروی انتظامی بازداشت شدند اما این شهروند بهائی پیش از انتقال به بیمارستان درگذشت.  Bahai News – دادگاه قاتلین یک شهروند بهایی برگزار خواهد شد  .
بیت العدل اعظم (عالیترین مقام تصمیم گیری در دیانت بهائی) نیز پس از گذشت مدتی از قتل این شهروند بهایی با توجه به تحقیقات و بررسی های که انجام داده بود، دلیل قتل این شهروند بهائی را به دلیل تعصبات مذهبی عنوان کرده است.

بازداشت مجدد زندانی سیاسی فاطمه ضیایی و انتقال به اوین

۴.اردیبهست.۱۴۰۳ صدای بازداشت شدگان زندانی سیاسی فاطمه ضیایی در حالی که برای اعلام حضور هفتگی به دادیاری مراجعه کرده بود، بازداشت شده است. ...