۱۳۹۶-۰۱-۰۶

وخامت وضعیت جسمی مریم نقاش زرگران و مخالفت با اعزام او به مرخصی درمانی

طبق آخرین گزارش‌های دریافتی از منابع نزدیک به خانواده‎ی مریم نقاش زرگران وضعیت جسمی او هفته‎ی گذشته وخیم شده بوده و بار دیگر با کاهش وزن روبرو شده است.

به گزارش «محبت نیوز» طبق آخرین پیگیری‌های منابع مطلع در تهران وضعیت جسمی «مریم (نسیم) نقاش زرگران» نوکیش مسیحی و زندانی در بند نسوان زندان اوین، در یک هفته‌ی گذشته رو به وخامت گذاشته و نیاز مبرم به رسیدگی ویژه پزشکان متخصص دارد.
این نوکیش مسیحی که مبتلا به بیماری «ASD» است، پیش‌تر تحت عمل جراحی قلب نیز قرار گرفته و طولانی شدن زندان همراه با ضعف جسمی بر شدت بیماری او افزوده است و به گفته‎ی هم‌بندی‌هایش وزن او به سرعت کاهش می‌یابد.

خانواده‎ی خانم زرگران از اواسط سال ۱۳۹۶ اعلام کردند که در پی اعتصاب غذاهای مکرر و شرایط زندان و فشارهای قضایی که با بلاتکلیف گذاشتن پرونده‎ی این نوکیش مسیحی همراه بود وضعیت روحی مریم نقاش زرگران هم آسیب جدی دیده و او را مبتلا به افسردگی نموده است.

او در پی چندین مرحله اعتصاب غذا سال گذشته سرانجام ۳۱ مرداد ماه به مرخصی درمانی اعزام شد ولی درحالیکه هنوز مراحل درمانی او باقی مانده بود شنبه ۲۷ شهریور به زندان برگردانده شد.

نقاش زرگران بار دیگر از ۱۵ تیر ماه در اعتراض به بلاتکلیفی و عدم رسیدگی به پرونده‌ی خود دست به اعتصاب غذا زد. او خواستار آزادی بی‌قید و شرط بود.
در این دوران سه بار به بهداری زندان اون منتقل شد و در نهایت پس از گذشت ۲۷ روز از اعتصاب غذا مسئولان زندان به او وعده دادند تا آزاد خواهد شد و در نتیجه ۱۰ مرداد ماه به اعتصاب غذای خود پایان داد.

او بار دیگر در ۵ خرداد‌ ماه ۱۳۹۵ در اعتراض به عدم رسیدگی به وضعیت جسمی، وضعیت پرونده، عدم آزادی مشروط و مخالفت با اعطای مرخصی دست به اعتصاب غذا زده بود و پس از گذشت ۱۱روز اعتصاب غذای اولش در ۱۷ خردادماه با تودیع وثیقه به مرخصی درمانی اعزام شد.

سال گذشته وضعیت مریم نقاش زرگران بسیار وخیم بود. او با وجود آنکه مرخصی داشت و مسئولان به او قول داده بودند که این مرخصی همراه با آزادی مریم خواهد بود اما بار دیگر به زندان فراخوانده شد. این در حالی بود که مدت زمان عدم حضور او در زندان ۴۵ روزغیبت منظور شد.

این نوکیش مسیحی اولین بار در اسفندماه ١٣٨٩ پس از احضار به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات مورد بازجویی و تهدید قرار گرفت. درپی این بازجویی‌ها که با تهدید خانواده او نیز همراه بود، سوالاتی در خصوص برگزاری کلیسای خانگی و جامع مطرح بوده است.

گفتنی ست تنها پس از گذشت چند روز از بازداشت «سعید عابدینی» در سال ۱۳۹۱ که برای بازدید از خانواده و پیگیری تاسیس یک پرورشگاه به ایران سفر کرده بود، خانم نقاش زرگران نیز طی تماس تلفنی از سوی پلیس امنیت احضار و بازداشت شد .

شایان ذکر است این وضعیت خانواده‎ی نقاش‌زرگران را نیز با آسیب‌های جدی روبرو کرده است. «زهرا پورنوحی لنگرودی» مادر مریم در نتیجه‎ی فشار و استرس ناشی از سلامت فرزندش پس از آنکه برای پیگیری وضعیت خود بارها به دادستانی مراجعه کرد دچار عارضه مغزی شد.

بازداشت مجدد زندانی سیاسی فاطمه ضیایی و انتقال به اوین

۴.اردیبهست.۱۴۰۳ صدای بازداشت شدگان زندانی سیاسی فاطمه ضیایی در حالی که برای اعلام حضور هفتگی به دادیاری مراجعه کرده بود، بازداشت شده است. ...