۱۳۹۶-۰۱-۱۱

لیزا تبیانیان با قرار وثیقه از زندان رجایی شهر آزاد شد

به گزارش خبرگزاری بهایی نیوز لحظاتی پیش در تاریخ ۶ فروردین ۱۳۹۶ لیزا تبیانیان ( عنایتی) که پیشتر در تاریخ ۲۵ اسفند ماه ۱۳۹۵ توسط ماموران امنیتی بازداشت شده بود ، با قرار وثیقه از زندان رجایی شهر آزاد شد.

خبرگزاری بهایی نیوز پیشتر اطلاع داده بود که” ماموران امنیتی با داشتن حکم جلب وارد منزل این شهروند بهایی شدند و پس از تفتیش منزل و مصادره اموال شخصی ایشان از جمله کتاب های مذهبی وغیرمذهبی، لپ تاب و…وی را بازداشت کردند.”
به گفته یک منبع مطلع” ۶ ماموردر ساعت ۵ عصر در منزل خانم تبیانیان حضور یافتند و به طور کامل منزل آنان را مورد تفتیش قرار دادند.”

به گفته این منبع مطلع ” تا مدتی خانواده این شهروند بهایی اطلاعی از محل نگهداری لیزا تبیانیان در اختیار نداشتند”.

پیشتر محل کسب همسر این شهروند بهایی به نام منصور عنایتی توسط ماموران دولتی اداره اماکن به دلیل باورمند بودن آنان به دیانت بهایی پلمب شده بود و دختر ایشان به همراه همسرشان به نام های عهدیه عنایتی و صهبا مصلحی نیز پیشتر طی ماههای اخیر در شیراز بازداشت شده بودند.

صدها نفر از پیروان آیین بهایی پس از روی کار آمدن جمهوری اسلامی زندانی، شکنجه یا اعدام شده‌اند. بسیاری دیگر از پیروان این آئین نیز از سایر حقوق اجتماعی خود مانند حق تحصیل یا کار محروم شده‌اند.

بازداشت مجدد زندانی سیاسی فاطمه ضیایی و انتقال به اوین

۴.اردیبهست.۱۴۰۳ صدای بازداشت شدگان زندانی سیاسی فاطمه ضیایی در حالی که برای اعلام حضور هفتگی به دادیاری مراجعه کرده بود، بازداشت شده است. ...