۱۳۹۵-۱۲-۰۶

مادر محمد علی طاهری (عزت الملوک طاهری) درگذشت

محمدعلی طاهری (۱ فروردین ۱۳۳۵ در کرمانشاه – )، بنیان‌گذار طب مکمل ایرانی، فرادرمانی، سایمنتولوژی و نظریهٔ پیوند شعوری است که بنام مؤسسه فرهنگی هنری عرفان حلقه در دهه ۱۳۸۰به ثبت رسیده است. به گزارش صدای آمریکا طاهری علی‌رغم اینکه فعالیت‌هایش در گذشته مورد توجه نظام جمهوری اسلامی بوده و از آن تقدیر شده، از اواخر سال ۱۳۸۹ و پس از گسترده‌تر شدن دامنهٔ مخاطبانش، با محدودیت‌های گسترده‌ای روبرو شد زیرا ادعا شد طاهری شیطان‌پرست شده و در فرقه‌های دینی‌اش به جای تشویق انسان‌ها به یگانه هستی یعنی خدا آن‌ها را به راه شیطان هدایت می‌کرد. همین امر به دستگیری او منجر شد.او در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ برای سومین مرتبه بازداشت و سپس محاکمه گردید و از آن زمان در زندان به سر می‌برد و در حال گذراندن پنج سال حبس تعزیری که بدان محکوم شده، می‌باشد و در همین حال در بهمن ۱۳۹۳ خبری مبنی بر احتمال محاکمه مجدد او منتشر گردیده است. نام او از سوی خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران (رهانا) به عنوان یکی از ۱۳ نخبه‌ای که حقوق‌شان در ایران نقض شده به شورای حقوق بشر سازمان ملل به گزارش شده است.

خانم عزت الملوک طاهری، مادر استاد محمد علی طاهری که سالهای آخرین عمر خود را در کانادا اقامت داشت، ساعاتی پیش درگذشت.

دقایقی پیش خبر درگذشت عزت الملوک طاهری در حالی منتشر شد که وی تا دقایق پایانی زندگی اش منتظر آزادی فرزندش، محمد علی طاهری بود. لازم به ذکر است که شهادت بنیانگزار عرفان حلقه، محمد علی طاهری، به مدت بیش از دو سال از مادر وی مخفی شد.

در حدود سه سال پیش، صفحه ای با نام عزت الملوک طاهری در فیس بوک راه اندازی شد که از قول او بسیار اخباری ضد و نقیض نیز منشر شد. بنا به اطلاع حلقه نیوز، مرحوم عزت الملوک طاهری در زمان حیات از جزییات مطالبی که در صفحه فیس بوکش با نام او منتشر می شد، اطلاع چندانی نداشته است.

درگذشت مادر استاد طاهری را تسلیت و برای بازماندگان ایشان آرزوی صبر می کند. باشد که درگذشت ایشان، مسیر پیش رو و مقصد نهایی همه مان را به ما یادآور شود و خانواده تحت فشار نیز از انکار شهادت استاد محمد علی طاهری دست برداشته و حقیقت را اعلام نمایند

نگرانی از وضعیت آتنا فرقدانی در بازداشت و پرونده‌سازی امنیتی علیه وی

  ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ کمپین حقوق بشر با شروع دور تازه سرکوب شهروندان مخالف حجاب اجباری، فشارهای امنیتی و قضایی بر فعالان مدنی و سیاسی نیز بی...