۱۴۰۳-۰۳-۱۵

گزارشی از آخرین وضعیت ساناز جهان تیغ در زندان تیرکلا ساری

ساناز جهان تیغ، زندانی سیاسی و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، دوران محکومیت خود را در زندان تیرکلا ساری سپری میکند. وی پیشتر توسط دادگاه انقلاب ساری به دو سال و شش ماه حبس محکوم شده بود.

خانم جهان تیغ اوایل شهریورماه سال گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد، او در تاریخ هجدهم شهریورماه همان سال، توسط دادگاه انقلاب ساری به دو سال و شش ماه حبس محکوم شد.

بر اساس اطلاعات دریافتی هرانا، تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری، از جمله اتهامات منتسب به این زندانی سیاسی است.

همزمان با بازداشت خانم جهان تیغ، ماموران امنیتی اقدام به تفتیش منزل وی کرده و شماری از وسایل شخصی او از جمله کتاب‌ها و دست نوشته هایش را ضبط کردند.

ساناز جهان تیغ، حدودا ۳۰ ساله و اهل قائمشهر، به دلیل فعالیت های مرتبط با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ نیز سابقه دو بازداشت دیگر را در کارنامه خود دارد. او مدتی را در زندان های ساری و قائمشهر بسر برده و هر بار با قرار تامین آزاد شده بود.

این زندانی سیاسی پیش از این نیز در رابطه با اعتراضات مردمی خوزستان، بازداشت و چندی بعد با تودیع وثیقه آزاد شده بود.( هرانا ۱۴۰۳/۰۳/۱۳ )

مسئولان زندان اوین از اعزام نرگس محمدی به بیمارستان جلوگیری کردند

  ۲۷.شهریور.۱۴۰۳ ایران اینترنشنال بر اساس اطلاعات رسیده به ایران‌اینترنشنال، مسئولان زندان اوین روز ۲۷ شهریور از اعزام نرگس محمدی، فعال ح...