۱۴۰۲-۰۹-۰۶

آرمیتا پاویر، دانشجوی زندانی: بیماری زمینه‌ای ندارم؛ مسئول هر اتفاقی جمهوری اسلامی است

VOAPNN

آرمیتا پاویر، فعال دانشجویی زندانی- برگرفته از شبکه‌های اجتماعی

آرمیتا پاویر، فعال دانشجویی زندانی، همزمان با اعتصاب غذا در فایلی صوتی مسئولیت «مستقیم» بروز «هرگونه مشکلی» برای خود را بر عهده مسئولان حکومت دانست.

این دانشجوی رشته زیست‌شناسی مولکولی دانشگاه مدنی تبریز که از ۳۰ شهریور در بازداشت به سر می‌برد در اعتراض به بلاتکلیفی پرونده‌اش از روز ۱۲ آبان دست به اعتصاب غذا زده است.

به گزارش سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، آرمیتا پاویر در پیام صوتی خود از زندان مرکزی تبریز تاکید کرده که «هیچ بیماری زمینه‌ای یا روانی ندارم و هرگونه مشکلی که برای من پیش بیاید مستقیما مسئولیت آن با مسئولین و سیستم خواهد بود.»

تاکنون مراجع رسمی جمهوری اسلامی کشته شدن شماری از معترضان و بازداشت‌شدگان را به «خودکشی»، «سکته» و «بیماری زمینه‌ای» نسبت داده‌ یا در برخی موارد آنها را به ابتلا به بیماری‌های روانی متهم کرده‌اند.

بنا بر این گزارش، آرمیتا پاویر به دلیل وخامت حالش در روزهای گذشته نیز یک بار به بیمارستان منتقل شده است.

به گزارش کانال تلگرامی شوراهای صنفی دانشجویان کشور، او در اعتراض به «فشار نهادهای امنیتی» برای ابراز ندامت و اعتراف اجباری و همچنین «کارشکنی» آنها در پذیرش وثیقه و جلوگیری از آزادی‌اش دست به اعتصاب غذا زده است.

برپایه ابلاغیه‌هایی که آرمیتا پاویر پیشتر در صفحه ایکس (توئیتر سابق) منتشر کرده بود، او به « تبلیغ علیه نظام»، «اخلال در نظم عمومی»، و «تشویش اذهان عمومی» متهم شده است.

این فعال دانشجویی نخستین بار در روز ۹ آبان ۱۴۰۱ در جریان اعتراضات سراسری بازداشت و روز ۱۷ آذر با قید وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی آزاد شده بود.

فشار بر دانشجویان، سرکوب و آزار و اذیت آنها به ویژه دانشجویان زن از اعتراضات سراسری «زن، زندگی، آزادی» شدت یافته است.

فرمانده کل سپاه پاسداران، حسین سلامی، چهارم مهر ماه سال جاری ادعا کرد که «دشمنان»، دانشگاه را به عنوان «نقطه تمرکز تمام تلاش‌های خود» برای «تحریف ذهن‌ها، تسخیر قلب‌ها، تسلط بر فضای اندیشه و تفکر و باورهای جوانان ما» در نظر گرفته‌اند.

ورود زنان به ورزشگاه برای تماشای بازی دو تیم پرسپولیس و نساجی ممنوع شد

۱۶.اردیبهشت.۱۴۰۳ رادیو فردا شورای تأمین استان مازندران می‌گوید در بازی پیش روی تیم پرسپولیس برابر نساجی مازندران در ورزشگاه وطنی، «بلیت‌فر...