۱۴۰۲-۰۹-۰۲

آزاده صمدی بازیگر سینما ممنوع‌الخروج شد؛ همکارش از «خشم و نفرت» نوشت

رادیو فردا

آزاده صمدی به اتهام حضور با کلاه در یک مراسم عمومی در دادگاه محکوم شده بود

رسانه‌های ایران روز دوشنبه ۲۹ آبان خبر دادند آزاده صمدی، بازیگر سینما، هنگامی که قصد سفر به هند برای شرکت در یک جشنواره سینمایی را داشت، ممنوع‌الخروج و گذرنامه‌اش توقیف شد.

بر اساس این گزارش، ماموران حکومتی در فرودگاه «امام خمینی» تهران گذرنامه خانم صمدی را ضبط و به او اعلام کردند که «ممنوع‌الخروج» است. آزاده صمدی برای حضور در پنجاه‌وچهارمین جشنواره گوا در هند عازم سفر به این کشور بود.

خانم صمدی پیشتر در مراسم تشییع رضا حداد، کارگردان تئاتر، در روز ۳۱ اردیبهشت امسال با کلاه حاضر و پس از آن احضار و از سوی دادگاه محکوم شد. یکی از احکام صادرشده علیه او مراجعه به مراکز روانشناسی «برای مداوای بیماری ضد اجتماعی خود» و ارائه «گواهی سلامت» به مقامات بود که با واکنش گسترده سینماگران مواجه شد.

در واکنش به خبر ممنوع‌الخروج شدن آزاده صمدی، مدیرعامل خبرگزاری «میزان» که ارگان رسانه‌ای قوه قضائیه جمهوری اسلامی است، مدعی شد که این بازیگر از این محدودیت مطلع بوده و «با علم به ممنوع‌الخروج بودن به فرودگاه مراجعه کرده است.»

مهدی کشت‌دار در شبکه ایکس (توئیتر سابق) همچنین نوشت کارگردان فیلم «عزیز» شب گذشته از «دستگاه‌های مسئول» درباره وضعیت آزاده صمدی سوال پرسیده بود.

اما مجید توکلی، کارگردان این فیلم، عصر دوشنبه در یک استوری اینستاگرامی اعلام کرد که قصد داشته «با انرژی و حال خوب» همراه با خانم صمدی به جشنواره هند برود، و افزوده است: «اما مثل همیشه این حس خوب، سریع تبدیل شد به خشم و نفرت.»

او اشاره‌ای به استعلام از دستگاه‌های امنیتی درباره وضعیت خروج از کشور آزاده صمدی نکرده و گفته است که بدون بازیگر زن اصلی فیلم خود به هند سفر می‌کند.

ورود زنان به ورزشگاه برای تماشای بازی دو تیم پرسپولیس و نساجی ممنوع شد

۱۶.اردیبهشت.۱۴۰۳ رادیو فردا شورای تأمین استان مازندران می‌گوید در بازی پیش روی تیم پرسپولیس برابر نساجی مازندران در ورزشگاه وطنی، «بلیت‌فر...