۱۴۰۲-۰۸-۰۲

رسانه‌های داخل ایران از مرگ مغزی آرمیتا گراوند خبر دادند

ایران‌وایر

گروه اجتماعی خبرگزاری «برنا»، با اشاره به پیگیری آخرین وضعیت «آرمیتا گراوند»، نوجوان ۱۶ ساله‌ای که در کما به‌سر می‌برد، با اشاره به وضعیت سلامتی این دانش‌‌آموز که روند امیدوار کننده‌ای ندارد، نوشت: «با‌وجود تلاش‌های کادر پزشکی معالج، مرگ مغزی آرمیتا گراوند قطعی به نظر می‌رسد».

گروه اجتماعی خبرگزاری «برنا»، با اشاره به پیگیری آخرین وضعیت «آرمیتا گراوند»، نوجوان ۱۶ ساله‌ای که در کما به‌سر می‌برد، به وضعیت سلامتی این دانش‌‌آموز که روند امیدوار کننده‌ای ندارد پرداخته و نوشته است: «با‌وجود تلاش‌های کادر پزشکی معالج، مرگ مغزی آرمیتا گراوند قطعی به‌نظر می‌رسد».

تا زمان تنظیم این خبر، هیچ فرد یا نهادی درباره این خبر منتشر شده توسط خبرگزاری برنا، اظهارنظری نکرده است.

این خبر، بعد از سکوتی چندین روزه توسط رسانه‌های وابسته به جمهوری اسلامی که به‌صورت انحصاری اخبار حول‌محور وضعیت آرمیتا گراوند را منتشر می‌کردند، نوشته شده است.

خبرگزاری «تسنیم» نیز این خبر را تایید کرده است، با‌این‌همه، هنوز از منابع پزشکی یا خانواده این نوجوان اظهارنظری در این مورد صورت نگرفته است.

آرمیتا گراوند دانش‌آموز ۱۶ ساله‌ای است که صبح روز ۹مهر۱۴۰۲، در مسیر مدرسه در ایستگاه متروی شهدا تهران، از ناحیه سر آسیب دید و در بیمارستان نظامی فجر بستری شد. به گفته مقام‌های جمهوری اسلامی او به دلیل «افت فشار بیهوش شد»، اما بسیاری از گزارش‌ها و تعدادی از شاهدین عینی، از «آسیب دیدن او به دست ماموران حجاب» خبر داده‌اند.

پیش‌تر یک منبع موثق در گفت‌وگو با «ایران‌وایر» تایید کرده که در واگن قطار بین آرمیتا گراوند و یک زن آتش به اختیار جر‌و‌بحث شده و زن، آرمیتا را هل داده است.

حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراحان شد

۱۸.اردیبهشت.۱۴۰۳ ایران اینترنشنال روزنامه اعتماد نوشت حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراح...