۱۴۰۲-۰۶-۱۶

شبنم تبیانیان و انیسا فنائیان شهروندان بهائی با تودیع وثیقه آزاد شدند

هرانا

خبرگزاری هرانا – شبنم تبیانیان و انیسا فنائیان شهروندان بهائی ساکن سمنان با تودیع وثیقه از زندان این شهر آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شبنم تبیانیان و انیسا فنائیان آزاد شدند.

خانم تبیانیان در تاریخ پنجم شهریور و خانم فنائیان در تاریخ ششم شهریور هر کدام با تودیع وثیقه یک میلیارد تومانی از زندان سمنان آزاد شدند.
تاکنون از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه این شهروندان اطلاعی حاصل نشده است.

شبنم تبیانیان و انیسا فنائیان شهروندان بهائی ساکن سمنان روز دوشنبه سی ام مرداد امسال توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند. در زمان دستگیری، منازل شخصی این شهروندان نیز مورد تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفت.

خانم فنائیان پیش از این نیز به دلیل اعتقادات دینی خود، سابقه تحمل حبس دارد.

شهروندان بهائی در ایران از آزادی‌های مرتبط به باورهای دینی محروم هستند، این محرومیت سیستماتیک در حالی است که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.
بر اساس منابع غیررسمی در ایران بیش از سیصد هزار شهروند بهائی وجود دارد اما قانون اساسی ایران فقط اسلام، مسیحیت، یهودیت و زرتشتی گری را به رسمیت شناخته و مذهب بهائیان را به رسمیت نمی‌شناسد. به همین دلیل طی سالیان گذشته همواره حقوق بهائیان در ایران به صورت سیستماتیک نقض شده است.

حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراحان شد

۱۸.اردیبهشت.۱۴۰۳ ایران اینترنشنال روزنامه اعتماد نوشت حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراح...