۱۴۰۲-۰۶-۲۱

«ضرب‌وشتم» نرگس محمدی در زندان اوین به‌دلیل امتناع از حجاب اجباری

رادیو فردا

 

حساب اینستاگرام منتسب به نرگس محمدی شامگاه دوشنبه خبر داد که این فعال حقوق بشر و زندانی سیاسی به دلیل تن ندادن به حجاب اجباری و اعتراض به مسئولان زندان اوین، توسط مأموران این زندان هدف «ضرب و شتم» قرار گرفته است.

در این پیام به نقل از خانم محمدی آمده است که او در پی «خودکشی یکی از هم‌بندی‌هایش برای دومین بار طی سه روز گذشته»، به بهداری اوین رفته بود که برخورد «عامدانه و جلادانه» یکی از پرستاران بالای سر زندانی به اعتراض او منجر شد.

بر اساس آنچه در پست یاد شده آمده است نرگس محمدی همچنین به‌دلیل عدم رعایت حجاب اجباری با «الفاظ رکیک و توهین‌آمیز» تهدید شده و در نهایت، مأموران زندان با اعمال خشونت او را با خود برده‌اند به‌طوری «آثار کبودی» روی بدن خانم محمدی به‌جا مانده است.

این زندانی سیاسی ظاهراً این جزئیات را از طریق تماس تلفنی از زندان اوین منتقل کرده است و افزوده که «مردان بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات و مسئولان زندان» او را سوار بر آمبولانس به بند بازگردانده‌اند.

در پایان پیام تأکید شده است که هر اتفاقی برای نرگس محمدی بیفتد «مسئولیتش با جمهوری اسلامی» است.

مرداد امسال در پی صدور حکم جدید علیه این فعال حقوق بشر، مجموع دوره زندان او به ده سال و ۹ ماه به‌همراه ۱۵۴ ضربه شلاق افزایش یافت.

خانم محمدی به‌ویژه در ماه‌های گذشته با انتشار نامه‌های متعدد درباره وضعیت زندان‌ها و بازداشتگاه و خشونت علیه زندانیان و بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری هشدار داده است.

او اواسط آذر پارسال در نامه‌ای به جاوید رحمان، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران، «تعرض به زنان حین بازداشت و در بازداشتگاه‌ها» را «بخشی از برنامه سرکوب» جمهوری اسلامی علیه زنان معترض و مبارز خوانده بود.

ورود زنان به ورزشگاه برای تماشای بازی دو تیم پرسپولیس و نساجی ممنوع شد

۱۶.اردیبهشت.۱۴۰۳ رادیو فردا شورای تأمین استان مازندران می‌گوید در بازی پیش روی تیم پرسپولیس برابر نساجی مازندران در ورزشگاه وطنی، «بلیت‌فر...