۱۴۰۲-۰۴-۰۵

بلاتکلیفی چهارماهه ستایش امیری دانشآموز ساله در زندان شیراز

هه‌نگاو

بلاتکلیفی چهارماهه ستایش امیری دانش‌آموز ۱۷ ساله در زندان شیراز

ستایش امیری، دانش‌آموز ١٧ ساله اهل لارستان و معترض به حملات شیمیایی علیه دانش‌آموزان، چهارمین ماه حبس خود را با بلاتکلیفی کامل در زندان عادل‌آباد شیراز سپری می‌کند.

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، ستایش امیری، ١٧ ساله و اهل شهرستان لارستان مدت صد و پنج روز گذشته را با بلاتکلیفی در زندان عادل‌آباد شیراز در حبس به سر برده است.

پیشتر هه‌نگاو طی گزارشی از فشار شدید روانی و جسمانی بر ستایش امیری برای اذعان و پذیرفتن سناریوی نهادهای اطلاعاتی نظیر “ارتباط با رسانه‌ بیگانه” و “مسموم‌سازی دانش‌آموزان” خبر داده بود.

در همین رابطه، بخشی از اعترافات اجباری ستایش امیری و چند دانش‌آموز دیگر به نام‌های ستایش داروغه ۱۶ ساله، عرفانه هنر ۱۸ ساله، علیرضا باقری و ابراهیم امیری، پدر ستایش، در یک برنامه تلویزیونی صداوسیمای جمهوری اسلامی با تلفیقی از ویدئوهای تدوین‌شده و اطلاعات نامشخص، پخش شده بود.

این افراد اواسط اسفند ماه ١٤٠١ توسط نیروهای حکومتی بازداشت شده و پس از مدتی به زندان عادل‌آباد شیراز انتقال داده شدند.

هه‌نگاو مطلع شده است که هر یک از عرفانه هنر، ستایش داروغه و علیرضا باقری آزاد شده‌اند. ابراهیم امیری اخیراً به زندان شهر اوز منتقل شده و ستایش امیری همچنان در زندان عادل‌آباد شیراز نگهداری می‌شود.

حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراحان شد

۱۸.اردیبهشت.۱۴۰۳ ایران اینترنشنال روزنامه اعتماد نوشت حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراح...