۱۴۰۲-۰۱-۲۲

نامه مهران رئوف از زندان اوین: زندانیان دو تابعیتی از حقوق شهروندی خود محرومند

رادیو فردا

 

مهران رئوف، شهروند ایرانی بریتانیایی محبوس در زندان اوین، در نامه‌ای از این که زندانیان دوتابعیتی در ایران از حقوق شهروندی خود محرومند، انتقاد کرد و نوشت که جمهوری اسلامی از آنان «به عنوان یک کالای با ارزش در بده بستان‌های خود» با دیگر دولت‌ها استفاده می‌کند.

آقای رئوف در این نامه که متن کامل آن روز سه‌شنبه در وبسایت هرانا منتشر شد، آورده است: «من و بسیاری از زندانیان سیاسی، فعالین حقوق زنان، فعالین محیط زیست و فعالین کارگری به اتهام داشتن عقیده و باور متفاوت و به جرم اعتراض به سیاست‌ها و قوانین غلط و مستبدانه در زندان هستیم.»

او اضافه کرد که مقامات جمهوری اسلامی، «به دلایل واهی» زندانیان دو تابعیتی را از حقوق شهروندی خود محروم کرده‌اند.

این زندانی دوتابعیتی تاکید کرد که مرخصی و آزادی مشروط نیز به سختی به زندانیان دوتابعیتی داده می‌شود و «عفو معیاری» نیز شامل‌شان نمی‌شود.

مهران رئوف فعال کارگری دوتابعیتی ایرانی-بریتانیایی مهرماه ۱۳۹۹ توسط اطلاعات سپاه بازداشت و سپس به اتهام «مشارکت در اداره گروه غیرقانونی» به تحمل ۱۰ سال حبس و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۸ ماه حبس محکوم شده است.

جمهوری اسلامی متهم است که با بازداشت خودسرانه یا «گروگان‌گیری» شهروندان دوتابعیتی و اتباع خارجی در پی گرفتن امتیاز و برآوردن خواسته‌های خود از دولت‌های خارجی است.

حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراحان شد

۱۸.اردیبهشت.۱۴۰۳ ایران اینترنشنال روزنامه اعتماد نوشت حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراح...