۱۴۰۲-۰۱-۲۱

دوربین‌های کنترل ترافیک «کشف حجاب» را هم ثبت می‌کنند؛ کاربران: چرا دزد‌ها و مفسدان را ثبت نمی‌کنند؟

صدای آمریکا

مقامات انتظامی جمهوری اسلامی اعلام کردند که از طریق دوربین‌های کنترل ترافیک افراد بی‌حجاب را شناسایی خواهند کرد.

مقامات ارشد پلیس جمهوری اسلامی مدعی شده‌اند که می‌توانند مخالفان حجاب اجباری را از طریق دوربین‌های نظارتی حوزه کنترل ترافیک، شناسایی کنند و به آنها تذکر دهند.

موضوعی که با واکنش‌های فراوان مواجه شده و بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی نوشتند چرا این دوربین‌ها «دزد‌ها و متخلفان» را ثبت نمی‌کند؟

به گزارش رسانه‌های ایران، محمدحسین حمیدی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران مدعی شده است دوربین‌های «ثبت تخلفات و جرایم رانندگی» که در سطح شهر وجود دارند، اقدام به «رصد موارد کشف حجاب» نیز می‌کنند.

این مقام ارشد انتظامی پایتخت ایران افزوده است: تمامی سامانه‌هایی که در سطح شهر کار می‌کنند، «بهره‌برداری‌های چند منظوره دارند» و هر اطلاعاتی را در خود «ذخیره» می‌کنند.

به گفته رئیس پلیس راهور تهران، پلیس راهنمایی و رانندگی داده‌های مربوط به «حوزه ترافیک» را از این دوربین‌ها بهره‌برداری می‌کند و «بخش‌های دیگر» هم اطلاعاتی را که مورد نیاز دارند «برداشت» می‌کنند.

بخش اصلی «دوربین‌های نظارتی» که در سطح شهر تهران وجود دارد را شهرداری پایتخت تهیه کرده و مسئولیت نگهداشتن آنها هم با شهرداری است، اما این دوربین‌ها «بانک‌های اطلاعاتی» مختلفی دارند که هر نهاد و سازمان می‌تواند «اطلاعات مربوط به خود» را از آنها استخراج کند.

همزمان کاربران شبکه‌های اجتماعی در این باره نوشتند: ‏«‎با این دوربینا نمیشه دزدا، مفسدا، دروغگوها، بی‌مغزها، بی‌کفایتا، خونخوارا رو شناسایی کرد؟»

حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراحان شد

۱۸.اردیبهشت.۱۴۰۳ ایران اینترنشنال روزنامه اعتماد نوشت حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراح...