۱۴۰۲-۰۲-۰۱

دیوان عالی کشور؛ نقض حکم اعدام عامل تجاوز و بهره کشی جنسی از سه دختر در تهران

خبرگزاری هرانا

دیوان عالی کشور حکم اعدام یک متهم به “تجاوز به عنف” را نقض کرد و قرار است پرونده جهت رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض ارجاع شود. این متهم که در خانه خود سه دختر را حبس کرده و ضمن سو استفاده جنسی، یکی از آنها را با ضربات پیچ گوشتی به قتل رسانده بود، در آذرماه سال ۱۴۰۰ بازداشت شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، حکم اعدام یک متهم به “تجاوز به عنف” توسط دیوان عالی کشور نقض شد.

در این گزارش به نقل از فاطمه علی قاضی، یکی از وکلای مدافع سه قربانی این پرونده آمده است: “حکم اعدامی که در رابطه با اتهام «تجاوز به عنف» برای متهم پرونده صادر شده بود، در دیوان عالی کشور نقض شد و قرار است در شعبه‌ای هم عرض به آن رسیدگی شود.”

این وکیل دادگستری در ادامه بیان کرد که نقص حکم اعدام از سوی دیوان عالی کشور به دلیل فقدان اقرار متهم، انجام شده است.

این متهم در مهرماه سال گذشته، توسط شعبه ششم دادگاه کیفری استان تهران به اتهام سه فقره “تجاوز به عنف” نسبت به شاکی‌ ها به اعدام محکوم شده بود.

خانم علی قاضی در رابطه با روند پرونده اتهام به قتل متهم اظهار داشت: “این بخش از پرونده هنوز در دادسرای جنایی تهران مطرح است و منجر به صدور قرار جلب به دادرسی نشده است.”

لازم به ذکر است، در تاریخ پانزدهم آذرماه ۱۴۰۰، رئیس پلیس تهران از بازداشت خواهر و برادری خبر داد که در خانه خود سه دختر را حبس کرده و مورد سو استفاده جنسی قرار داده بودند که یکی از این دختران با ضربات پیچ گوشتی به قتل رسیده بود.

در رابطه با تشریح این پرونده گفتنی است، متهم اصلی به نام سعید که جوانی ۳۳ ساله بود که با معرفی خود به‌ عنوان مأمور پلیس، دختران را فریب داده و به خانه‌اش در حوالی خیابان قزوین می‌برد، به ‌همراه خواهرش آنها را زندانی می‌کرد. پس از بازداشت این برادر و خواهر در آن خانه جسد نایلون پیچ یک دختر که حدود ۴ ماه از قتل او با ضربات پیچ گوشتی می گذشت، کشف شد.

همچنین، دو دختر جوانی که یکی سه سال و دیگر ۸ ماه توسط این خواهر و برادر در خانه محبوس و مورد آزار جنسی قرار گرفته بودند، بجای دریافت خدمات درمانی بازداشت و در نهایت پس از یک ماه بازجویی به دستور بازپرس پرونده آزاد شدند. یکی از این دختران پس از آزادی که قصد خروج از کشور را داشت با حکم ممنوع الخروجی مواجه شد.

حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراحان شد

۱۸.اردیبهشت.۱۴۰۳ ایران اینترنشنال روزنامه اعتماد نوشت حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراح...