۱۴۰۱-۱۲-۲۳

حجاب اجباری؛ پس از سرای عامری‌ها، پارک طبیعت‌گردی هم پلمب شد

دویچه وله فارسی

خانه عامری‌ها در دوره زندیه احداث و در دوره قاجار به وسیله سهام السلطنه عامری توسعه یافته‌ است

یک پارک طبیعت‌گردی در استان یزد به دلیل برگزاری برنامه‌ای “خارج از شئونات اسلامی” و مجتمع تجاری الماس کریمخان در تهران به دلیل استفاده از یک زن بی‌حجاب در کلیپ تبلیغاتی‌اش پلمب شدند.

هم‌زمان با حضور گسترده زنان بی‌حجاب در خیابان‌ها و مراکز خرید، هرروز خبری درباره پلمب مراکز تجاری یا مکان‌های عمومی به دلیل رعایت نکردن حجاب منتشر می‌شود.

در جدیدترین مورد مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد از پلمب پارک طبیعت گردی در کویر یزد خبر داد. به گزارش ایسنا، احمد آخوندی گفته فعالیت این پارک بدون مجوز بهره‌بردای بوده اما بلافاصله “برگزاری برنامه‌ای خارج از شئونات اسلامی” را دلیل پلمب شدن آن عنوان کرده است.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی یزد، از مدیر مجموعه نیز شکایت شده است.

بیشتر بخوانید: مطب یک پزشک به دلیل اعتراض به مداخله یک زن‌ باحجاب پلمب شد

هم‌زمان خبرگزاری هرانا خبر داده که یک اکوکمپ کویری در شهرستان نطنز به نام “کمپ متین‌آباد” به دلیل “عدم رعایت حجاب” پلمب شده است. این خبرگزاری به نقل از رئیس این کمپ نوشته: «صبح شنبه به محل کمپ مراجعه کردند و ضمن دستور برای تخلیه مسافران حاضر در کمپ، اعلام کردند که کمپ متین آباد به دلیل رعایت نکردن حجاب از سوی گردشگران پلمب است.»

رئیس این کمپ گفته برای نوروز پنج هزار نفر این کمپ را رزرو کرده بودند و حالا باید پول تمامی آنها بازگردانده شود.

روز دوشنبه ۲۲ اسفند نیز هتل سرای عامری‌ها در کاشان با دستور دادستان به دلیل “عدم رعایت حجاب توسط گردشگران” پلمب شد.

حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراحان شد

۱۸.اردیبهشت.۱۴۰۳ ایران اینترنشنال روزنامه اعتماد نوشت حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراح...