۱۴۰۱-۱۱-۱۷

ادامه اخراج اساتید دانشگاه‌ها؛ اخراج «محترمانه» از دانشگاه آزاد؛ «تدریس کار افراد انقلابی است

صدای آمریکا

Iran Protests اعتراضات سراسری ایران، تجمع در دانشگاه علم و فرهنگ، چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱

یک استاد دانشگاه آزاد که به اجبار مسئولان بازنشسته شده می‌گوید «محترمانه» اخراج شده است. سوسن صفاوردی در این رابطه گفت: ما را به این دلیل که به زعم آنها انقلابی نیستیم، محترمانه اخراج کرده‌اند، چون رییس دانشکده می‌گوید تدریس باید توسط افراد انقلابی انجام شود.

پس از اعتراضات سراسری یکی از اقدامات مسئولان تسویه اساتیدی است که از اعتراضات و دانشجویان معترض حمایت کردند و اخراج و بازنشستگی اجباری و ممانعت از حضور در دانشگاه در دستور کار قرار گرفته است.

پیش از این و در پی افزایش فشار بر دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های ایران، یک استاد دانشگاه فردوسی نیز از اخراج خود و چند همکار دیگرش خبر داده بود.

مهشید گوهری، استاد ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد، با انتشار متنی در صفحه اینستاگرامش اعلام کرده بود که پس از هفت سال تدریس، قطع همکاری با او و چندین نفر از دیگر از همکارانش تأیید شده است.

خانم گوهری نوشته بود: «این ترم شرایطی فراهم شد که به صورت علمی مشق خردورزی و آزاداندیشی و حق‌جویی را در دانشگاه تمرین کنیم و همین بهانه‌ای برای پاکسازی گر‌وهی از مدرسان ادبیات دانشگاه فردوسی شد.»

حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراحان شد

۱۸.اردیبهشت.۱۴۰۳ ایران اینترنشنال روزنامه اعتماد نوشت حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراح...