۱۴۰۱-۱۱-۰۳

سجادی: بانوان ایرانی در تمام عرصه‌ها صاحب‌نظر هستند

ایرنا

تهران- ایرنا- وزیر ورزش و جوانان گفت: درحال حاضر بانوان ایرانی در تمامی عرصه‌ها از جمله علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی صاحب‌نظر هستند.

به گزارش ایرنا، سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان امروز (یکشنبه) در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه بانوان اثرگذار، با اشاره به افتخارات کسب شده توسط بانوان ورزشکار کشور اظهار کرد: با نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به رشد و تعالی دختران و زنان این سرزمین، خوشبختانه بانوان کشورمان در تمامی عرصه‌های علمی، فرهنگی، هنری و همچنین ورزش صاحب نظر هستند و توانسته‌اند علاوه بر دستیابی به موفقیت‌های بزرگ در میادین ورزشی، کرسی مهم بین‌المللی را کسب کرده و به‌عنوان مدرس، داور و مربی در امر توسعه ورزش اثرگذار باشند.

وی افزود: نخستین کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و هنری به ویژه ورزش برگزار شد و در نمایشگاهی هم که به همین منظور برپا شد، شاهد به نمایش گذاشتن دستاوردهای زنان پرتلاش کشورمان در علوم مختلف هستیم.

وزیر ورزش و جوانان به حضور میهمانان خارجی به منظور بازدید از این نمایشگاه اشاره کرد و ادامه داد: به سهم خود به‌عنوان یکی از اعضای هیات دولت از دست‌اندرکاران و بانیان این کنگره تشکر می‌کنم.

وی با تاکید بر برپایی نشست‌های تخصصی از تداوم این کنگره به میزبانی سایر کشورها خبر داد و گفت: انشاا… با تدوام چنین نشست‌هایی بر رونق و اثربخشی آن افزوده شود.

سجادی با اشاره به بخش‌های مختلف نمایشگاه نخستین کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار، از برپایی غرفه‌ تخصصی در حوزه ورزش و جوانان توسط دست‌اندرکاران ورزش و امور جوانان قدردانی کرد.

وی گفت: در این نمایشگاه تنها بخشی از فعالیت امور جوانان در حوزه‌های سمن‌ها، فعالیت‌های عام‌المنفعه، مشارکت‌های اجتماعی و… به نمایش گذاشته شد و در حوزه ورزش نیز گزارشی از تعداد مدال‌های کسب شده توسط بانوان در میادین بزرگ ورزشی، کرسی‌های بین‌المللی، تعداد داوران و مربیان فعال تبیین شد که این آمار و ارقام بیان‌گر شاخص‌هایی ارزشمند از توسعه و رونق ورزش بانوان در ایران اسلامی است.

وزیر ورزش به دستگاه سنجشی که از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در این نمایشگاه برای خدمت به علاقه‌مندان تعبیه شده، اشاره کرد و مقالات علمی ارایه شده در حوزه‌های مختلف در این نمایشگاه و غرفه‌ وزارت ورزش و جوانان را مورد توجه و قابل تقدیر توصیف کرد.

سجادی با تقدیر از اختصاص بخشی از غرفه وزارت ورزش و جوانان به ورزش‌ها روستایی و عشایری، گفت: اجرای یک بازی به‌طور نمادین، ورزش‌ها و بازی‌های مرتبط به روستا و عشایر را در این نمایشگاه به نمایش گذاشت که بسیار مورد توجه حضار قرار گرفت.

وی در ادامه بیان کرد: توضیحات ارائه شده در این کنگره‌ها و نمایشگاه، بستر ارتباط و تبادل اطلاعات در بخش‌های مختلف ورزش بانوان را ایجاد کرد که امیدوارم با تداوم آن، تعاملات بین علاقمندان به ورزش با علوم مختلف گسترش پیدا کند.

حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراحان شد

۱۸.اردیبهشت.۱۴۰۳ ایران اینترنشنال روزنامه اعتماد نوشت حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراح...