۱۴۰۱-۱۱-۰۴

زندان اوین؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی طاهره بجروانی

هرانا

خبرگزاری هرانا – طاهره بجروانی، همسر علی فتوحی کوهساره، از جانباختگان اعتراضات آبان ۹۸، علیرغم گذشت ۳۳ روز از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین بسر میبرد. قرار بازداشت خانم بجروانی به مدت یک ماه دیگر تمدید شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طاهره بجروانی، همچنان به صورت بلاتکلیف در بند ۲۰۹ زندان اوین به سر میبرد.

یک منبع مطلع ضمن بیان اینکه قرار بازداشت خانم بروجنی، به مدت یک ماه دیگر تمدید شده است، به هرانا گفت: “تا کنون از دلایل بازداشت این شهروند اطلاعی حاصل نشده اما احتمالا دستگیری او به دلیل حمایت از اعتراضات سراسری و دادخواهی جان باختن همسرش صورت گرفته است.“
طاهره بجروانی، همسر علی فتوحی کوهساره، از جانباختگان اعتراضات آبان ۹۸، در روز چهارشنبه ۳۰ آذرماه امسال توسط نیروهای امنیتی در محل کارش در شهرقدس تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

لازم به ذکر است، پیشتر نیز یک منبع مطلع در رابطه با وضعیت خانم بروجنی به هرانا گفته بود: “مسئولان مربوطه از تودیع قرار وثیقه برای آزادی موقت وی خودداری می کنند.”

تا لحظه تنظیم این گزارش، از اتهامات مطروحه علیه این شهروند اطلاعی حاصل نشده است.

حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراحان شد

۱۸.اردیبهشت.۱۴۰۳ ایران اینترنشنال روزنامه اعتماد نوشت حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراح...