۱۴۰۱-۰۸-۱۹

دلیل فوت نسرین قادری از «بیماری زمینه‌ای» به «مصرف الکل» تغییر کرد

رادیو فردا

 

در تازه‌ترین ادعا درباره کشته‌شدن نسرین قادری، دانشجوی مریوانی که در تهران «با ضربات باتوم به سرش به کما رفته بود»، دادستان شهریار روز پنجشنبه ۱۹ آبان دلیل مرگ او را «مسمومیت ناشی از مصرف الکل متانول» اعلام کرد.این در حالی است که ساعاتی پس از انتشار خبر جان‌باختن نسرین قادری در یکی از بیمارستان‌ تهران، خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ادعا کرده بود که او به‌دلیل «بیماری زمینه‌ای» جان باخته و در مدتی هم که ارتباط او با خانواده‌اش قطع شده بود، در حال «گذراندن زندگی طبیعی» بوده است.

اما امروز مرکز رسانه قوه قضاییه به‌نقل از عسگری‌پور، دادستان شهریار، ادعا کرد «طبق گزارش نهایی پزشکی قانونی علت فوت خانم نسرین قادری مصرف متانول (الکل غیرخوراکی) و مسمومیت ناشی از آن بوده است».

علی‌رغم این ادعاها مراسم تشییع پیکر نسرین قادری در مریوان روز یکشنبه ۱۵ آبان با حضور گسترده مردم این شهر با سردادن شعار علیه علی خامنه‌ای و جمهوری اسلامی برگزار شد و نیروهای امنیتی نیز به سمت شهروندان مریوانی تیراندازی کردند.

از هنگام آغاز اعتراضات سراسری در ایران، دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی و بازوهای تبلیغاتی آن از جمله خبرگزاری‌های حکومتی و صداوسیما، در موارد متعددی دلیل مرگ معترضان کشته‌شده را به مواردی چون «بیماری زمینه‌ای»، «ایست قلبی»، «تصادف»، «سقوط از ارتفاع»، «خود‌آسیب‌رسانی» و موارد مشابه ربط داده‌اند.

اما بستگان بسیاری از کشته‌شدکان اعتراضات، ادعاهای رسانه‌ها و مقام‌های حکومتی را تکذیب کرده‌اند و شماری از خانواده‌ها هم تحت فشار و تهدید نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی «سکوت» کرده یا در چند مورد مجبور به انجام مصاحبه تلویزیونی برای تأیید ادعای حکومت شده‌اند.

اعتراضات سراسری در ایران که از ۲۶ شهریور، روز اعلام خبر کشته‌شدن مهسا امینی در بازداشت پلیس گشت ارشاد، آغاز شد، همچنان به‌طور پیوسته ادامه دارد.

حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراحان شد

۱۸.اردیبهشت.۱۴۰۳ ایران اینترنشنال روزنامه اعتماد نوشت حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراح...