۱۴۰۰-۱۱-۰۴

با انگیزه ناموسی؛ قتل یک زن توسط همسرش در تهران

خبرگزاری هرانا

– یک زن در تهران، با انگیزه ناموسی، به دلیل صدمات ناشی از ضربه به سر، توسط همسرش به قتل رسید. متهم به قتل دلیل این اقدام را ظن او نسبت به خیانت همسرش عنوان کرده است. در قوانین ایران مواردی در نظر گرفته شده تا افرادی که مرتکب “قتل‌های ناموسی” می‌شوند را از مجازات‌های سنگین معاف کند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، یک زن در تهران توسط همسرش به قتل رسید.

بر اساس این گزارش، چند روز قبل مرد ۵۰ ساله‌ای به یکی از کلانتری‌های غرب استان تهران رفت. وی به افسر کلانتری گفت: دیشب با همسرم سر موضوعی دعوا کردیم و آنقدر عصبانی شدم که شروع به کتک زدن او کردم اما ناگهان به خاطر ضربه‌هایی که به سرش زدم از هوش رفت و متوجه شدم دیگر نفس نمی‌کشد.

پس از این اعتراف تیم جنایی راهی خانه مرد میانسال شد و به محض ورود به خانه جسد مقتول را داخل اتاق پذیرایی پیدا کردند. به دستور بازپرس کشیک قتل، جسد به پزشکی قانونی منتقل شد.

متهم در تشریح این حادثه گفت: سال‌هاست که اعتیاد دارم و هر نوع ماده مخدری که به دستم برسد مصرف می‌کنم این اواخر هم شیشه می‌کشیدم اما بعد از مصرف مواد دچار توهم می‌شدم. همسرم می‌گفت اعتیاد تو باعث شده همه با ما قطع رابطه کنند. از چند هفته قبل هم مدام فکر می‌کردم همسرم به من خیانت می‌کند و با هم سر این موضوع دعوا می‌کردیم و کتکش می‌زدم این روزهای آخر به حدی آزار می دیدم که دیگر تحمل نداشتم. روز حادثه وقتی همسرم در خانه کار می‌کرد به سراغش رفتم و دوباره موضوعی را بهانه کردم و او را کتک زدم؛ صدایی در سرم می‌پیچید و به من می‌گفت باید همسرم را بکشم بعد هم آنقدر به سرش ضربه زدم که جان باخت.



source https://zanan.bashariyat.org/?p=48379

حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراحان شد

۱۸.اردیبهشت.۱۴۰۳ ایران اینترنشنال روزنامه اعتماد نوشت حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراح...