۱۴۰۰-۱۱-۰۶

تداوم بازداشت و بی‌ خبری از وضعیت معلم زندانی، مریم کبیری

صدای بازداشت شدگان

مریم کبیری، دبیر مدارس استثنایی که پیشتر توسط نیروهای سرکوبگر وزارت اطلاعات بازداشت و به زندان اوین انتقال داده شده بود، علیرغم گذشت ۱۲ روز کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر می‌برد. مسئولان زندان از تحویل گیری داروهای خانم کبیری، علیرغم ابتلای وی به بیماری سخت خودداری میکنند.

طبق گزارش دریافتی و به نقل از منابع فعال حقوق بشر در ایران، علیرغم گذشت بیش از ۱۲ روز از بازداشت مریم کبیری، دبیر مدارس استثنایی، خانواده و نزدیکان وی در بی خبری و نگرانی از وضعیت او بسر می‌برند.

بر اساس این گزارش، مریم کبیری، دبیر مدارس استثنایی در منطقه ۲ آموزش و پرورش تهران که پیشتر در روز یکشنبه ۲۳ دی‌ماه ۱۴۰۰، هنگام بیرون رفتن از منزل توسط نیروهای سرکوبگر وزارت اطلاعات بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود، علیرغم گذشت ۱۲ روز کماکان در بازداشت و بی‌خبری بسر می‌برد. خانم کبیری در طول مدت بازداشت بجز یک تماس چند دقیقه ای هیچ ارتباطی با خانواده و نزدیکانش نداشته و همین امر نگرانیها را از وضعیت ایشان افزایش داده است. همچنین برغم ابتلای خانم کبیری به بیماریهای سخت، شعبه ۶ بازپرسی اوین اجازه تحویل دهی داروهای خانم کبیری را نداده و اصرار خانواده نیز در این امر بی نتیجه مانده است.

گفتنی است که نیروهای امنیتی در زمان بازداشت خانم کبیری ضمن تفتیش منزل وی، گوشی موبایل او و همسرش را نیز ضبط کرده و با خود بردند.

همچنین لازم به یادآوری است که آقای محمدتقی فلاحی دبیر کانون صنفی معلمان تهران نیز روز چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ توسط نیروهای سرکوبگر امنیتی بازداشت و برای اجرای حکم ۲ سال حبس تعزیری روانه زندان شد.



source https://zanan.bashariyat.org/?p=48396

حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراحان شد

۱۸.اردیبهشت.۱۴۰۳ ایران اینترنشنال روزنامه اعتماد نوشت حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراح...