۱۴۰۰-۱۰-۰۳

سنگینی تحریم، گرانی و تورم بر دوش زنان سرپرست خانوار

ایسنا

به گزارش آیند، یکی از نمایندگان زن مجلس از سنگینی فشار تورم، گرانی و تحریم ها بر دوش زنان سرپرست خانوار خبر داد.

فاطمه مقصودی با تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: بانوان به دلیل اینکه محور عاطفه هستند در جامعه تاثیرگذارند و هرجا هر جریان تاریخی رخ داده زنان نقش اساسی داشتند و در جریان انقلاب اسلامی زنان نقش بسزایی داشتند.

او ادامه داد: در موارد مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی زنان جامعه ما کمک کردند و یاری رسان بودند و می‌توانند تاثیرگذاری بسیار خوبی در جامعه داشته باشند.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: قشر عظیمی از زنان جامعه تحصیل‌کرده هستند و می‌توانند در فرهنگ سازی، برندسازی و برندینگ کردن انقلاب اسلامی و شعائر اسلامی مثممرثمر باشند.

مقصودی عنوان کرد: زنانی در بخش اقتصاد جامعه در حال فعالیت هستند و توانمندی‌های خوبی در رونق تولید در شهرستان‌ها و مرکز لرستان دارند که باید آنان را حمایت کنیم و از توان آنان در جامعه بهره ببریم.

او گفت: بخشی از این زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست هستند که باید توانمندسازی و حمایت شوند.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به شرایط بد اقتصادی جامعه، حمایت نهادهای حمایتی از این افراد جوابگو نیست.

مقصودی با تاکید براینکه امروز در جنگ اقتصادی قرار داریم و این تیر و ترکش تحریم‌ها، گرانی‌ و تورم فشار سنگینی بر مادران و زنان سرپرست خانوارجامعه ما وارد کرده است، تصریح کرد: امیدواریم در راستای توانمندی زنان جامعه تلاش کنیم و از معاونت بانوان ریاست جمهوری و جهاد دانشگاهی کمک‌های خوبی در راستای حمایت و توانمندی این قشر دریافت کنیم.



source https://zanan.bashariyat.org/?p=47936

حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراحان شد

۱۸.اردیبهشت.۱۴۰۳ ایران اینترنشنال روزنامه اعتماد نوشت حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراح...