۱۴۰۰-۱۰-۰۴

قائم مقام سازمان تبلیغات: ۸.۵ میلیون زن مستعد باروری داریم، افزایش جمعیت باید مطالبه شود

مهر

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی ایران با اشاره به پیشنهاد دولت برای تخصیص ۱۲ هزار میلیارد تومان در بودجه سال آینده برای افزایش جمعیت گفت که «۸.۵ میلیون خانم مستعد باروری در کشور» وجود دارد و باید «فرهنگ‌سازی و مطالبه» افزایش جمعیت در اولویت باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روح‌الله حریزاوی با ارائه آماری درباره افزایش جمعیت ایران گفته است باید به رسیدن به وضعیت مطلوب افزایش جمعیت، تعداد نوزادان متولد شده ۷۵۰ هزار نفر در سال بیشتر از آمار فعلی شوند.

کاهش نرخ رشد جمعیت در ایران از نگرانی‌های حکومت به ویژه رهبر جمهوری اسلامی است و علی خامنه‌ای در سال‌های اخیر بارها خواستار افزایش جمعیت تا ۱۵۰ میلیون نفر شده است و مجلس ایران نیز به تازگی «طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» را تصویب کرده است.

علی نیکزاد، نایب رئيس مجلس ایران، پیش از این با اشاره به بودجه ۱۲ هزار میلیارد تومانی برای اجرای طرح‌هایی چون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» گفته بود هدف از این طرح تشویق جوانان به ازدواج و فرزندآوری است.

قانون جدید همچنین دسترسی به سقط جنین، وسایل پیشگیری و خدمات داوطلبانه عقیم‌سازی را محدود می‌کند که کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل متحد آن را «نقض مستقیم حقوق زنان بر اساس قوانین بین‌المللی» دانسته‌ و خواستار لغو آن شده‌اند.



source https://zanan.bashariyat.org/?p=47951

حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراحان شد

۱۸.اردیبهشت.۱۴۰۳ ایران اینترنشنال روزنامه اعتماد نوشت حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراح...