۱۴۰۰-۰۳-۰۷

اعدام یک زن ۴۱ ساله در یزد به اصرار یک عضو سپاه پاسداران

حکم اعدام یک زن ۴۱ ساله در زندان مرکزی یزد به اجرا درآمد. این حکم با اصرار عموی مقتول که یک عضو سپاه پاسداران است صورت گرفت.تصویر لینک

به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام به نقل از سازمان حقوق بشر ایران، سحرگاه یکشنبه ۲ خرداد حکم اعدام یک زن بنام کبری فاطمی ۴۱ ساله پس از تحمل ۶ سال حبس در زندان یزد به اجرا درآمد.

بر اساس این گزارش کبری فاطمی ۴۱ ساله با اتهام قتل همسرش به اعدام محکوم شده بود.

وی از سال ۹۴ با همین اتهام در زندان بود و خانواده مقتول قرار بود که رضایت بدهند اما عموی مقتول که یکی از اعضای سپاه پاسداران است تاکید داشت که حکم باید اجرا شود و ما از جانب خانواده مقتول دیه نمی خواهیم!

در این گزارش آمده است کبری فاطمی سه سال بود که ازدواج کرده بود و فرزندی هم نداشت اما اختلافات خانوادگی منجر به قتل همسرش شد.

اجرای حکم اعدام این زن زندانی در هیچکدام از رسانه های رسمی حکومتی اعلام نشده است.

با احتساب اجرای حکم اعدام این زندانی، از ابتدای سال جاری ۱۴۰۰ تا کنون دستکم ۳۲زندانی اعدام شده اند. این درحالیست که بسیاری اعدامها بصورت مخفیانه صورت میگیرد و هیچکس از وقوع آنها با خبر نمی شود.

در سال ۱۳۹۹ دستکم ۱۱ زن در زندانهای ایران اعدام شدند.

کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام اعلام میکند: ما با مجازات اعدام، در همه شرایط و بدون استثنا مخالف هستیم. مجازات اعدام ظالمانه ترین، غیرانسانی ترین و تحقیرآمیزترین نوع مجازات است و حق حیات که در اعلامیه جهانی حقوق بشر به رسمیت شناخته شده است را نقض میکند.



source https://zanan.bashariyat.org/?p=44055

حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراحان شد

۱۸.اردیبهشت.۱۴۰۳ ایران اینترنشنال روزنامه اعتماد نوشت حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراح...