۱۴۰۰-۰۲-۰۸

شورای وحدت با نامزدی که متقاضی کاندیداتوری است مصاحبه می کند و او را به چالش می‌کشد/ برای ورود زنان به انتخابات، قانون اساسی ملاک است

سخنگوی شورای وحدت گفت: فکر می‌کنم که باید برای ورود زنان به انتخابات ریاست جمهوری قانون اساسی را ملاک قرار دهیم و قانون اساسی باید صراحتا یا تلویحا به موضوع ورود زنان در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرده باشد.شورای وحدت با نامزدی که متقاضی کاندیداتوری است مصاحبه می کند و او را به چالش می‌کشد/ برای ورود زنان به انتخابات، قانون اساسی ملاک است
اعتمادآنلاین| منوچهر متکی، وزیرخارجه پیشین کشورمان درباره کاندیداتوری زنان در انتخابات ریاست جمهوری گفت: فکر می‌کنم که باید برای ورود زنان به انتخابات ریاست جمهوری قانون اساسی را ملاک قرار دهیم و قانون اساسی باید صراحتا یا تلویحا به موضوع ورود زنان در انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرده باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، متکی ادامه داد: مفسر قانون اساسی شورای نگهبان است. اگر به لحاظ قانونی امکان ورود زنان به عرصه ریاست جمهوری وجود داشته باشد، آن زمان قاعدتا می‌توان به مصادیق در جامعه فکر کرد و یا از آنان نام برد.

وی درباره برنامه‌های شورای وحدت برای انتخاب نامزد‌های ریاست جمهوری اظهار کرد: در شورای وحدت با نامزدی که متقاضی کاندیداتوری است مصاحبه کرده و او را به چالش می‌کشیم و به این وسیله دیدگاه‌های او را استخراج می‌کنیم.

وزیرخارجه پیشین کشورمان ادامه داد: در شورای وحدت ۲۰ کمیته اقشاری و موضوعی داریم. کمیته‌های اقشاری مثل جوانان، بانوان، دانشجویان، اساتید، پزشکان، فرهنگیان، کارمندان، کارگران و قشر‌های دیگر اجتماعی است. کمیته‌های موضوعی هم شامل صنعت، کشاورزی و نفت و گاز؛ در واقع ما زیر ساخت‌های مباحث اقتصادی کشور را داریم.

متکی ادامه داد: آنچه که نتیجه کار این کمیته‌ها است در قالب یک مانفیست و چارچوب برنامه‌ریزی شده ۵ تا ۱۰ صفحه‌ای استخراج می‌شود.

سخنگوی شورای وحدت افزود: این اصول استخراجی کمیته‌ها، رئوس برنامه‌هایی می‌شود که شورای وحدت تعیین کرده و در اختیار نامزدی که معین می‌کند قرار می‌گیرد.



source https://zanan.bashariyat.org/?p=43465

حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراحان شد

۱۸.اردیبهشت.۱۴۰۳ ایران اینترنشنال روزنامه اعتماد نوشت حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراح...