۱۴۰۰-۰۱-۰۹

زندانی سیاسی شکوه الزمان مجد در زندان مشهد به کرونا مبتلا شده است

بنا به گزارشات از درون زندان مرکزی مشهد، زندانی سیاسی شکوه الزمان مجد به کرونا مبتلا شده و وضعیت جسمی او وخیم می باشد.زندانی سیاسی شکوه الزمان مجد به کرونا مبتلا شده است

خانم مجد، ۶۱ ساله و اهل نیشابور، روز ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ بدون اطلاع قبلی و بدون اینکه اجازه داشته باشد وسائل شخصی مورد نیازش را با خود بردارد، به زندان برده شد. او به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و هواداری از سازمان مجاهدین خلق ایران به دو سال زندان محکوم شده است.

زندانی سیاسی شکوه الزمان مجد قبلاً دستگیر و به مدت ۷ ماه زندانی شده بود ولی بعداً به قید وثیقه آزاد شد. وی مجدداً احضار و بدون اطلاع قبلی برای گذراندن دوران محکومیت به زندان برده شد.

خانم مجد در زندان به کرونا مبتلا شد و در حال حاضر وضعیت جسمی او وخیم و از رسیدگی ها و خدمات درمانی مورد نیاز محروم می باشد.

ویروس کرونا در همه زندان های ایران به شدت گسترش یافته است. ولی مسئولین زندان ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی کننده، غذا و مواد شوینده کافی در اختیار زندانیان قرار نمی دهند. به دلیل متراکم بودن همه زندان های ایران، فاصله گذاری اجتماعی عملاً امکانپذیر نیست. اکثر زندان ها دوره قرنطینه را برای زندانیان جدیدالورود رعایت نمی کنند و آنها را مستقیم به داخل بند و به میان سایر زندانیان می فرستند بدون اینکه از آنها تست بگیرند.

قبلاً گزارش شده بود که ۲۱ زندانی در بند ۶ زندان قرچک به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند. آنها بدون رسیدگی پزشکی و بدون غذای کافی به حال خود رها شده اند. در حالی که دچار عوارض این بیماری مثل درد قفسه سینه، سرفه های خشک و تب می باشند.

بند زنان زندان مرکزی مشهد که به نام وکیل آباد هم شناخته می شود، دارای یکی از بدترین شرایط در میان زندانهای ایران است. حدودد ۷۰۰ زندانی در ۷ بند محبوس هستند و اصل تفکیک جرائم رعایت نشده است.

کیفیت غذا فوق العاده پایین است و زندانیان برای دسترسی به کلینیک در داخل زندان یا بیرون دچار مشکلات بسیار هستند. تنها یک پزشک عمومی و یک پزشک متخصص بیماری های زنان در کلینیک زندان حضور دارند و اگر زندانیان درخواست بدهند که به مراکز بهداشتی خارج از زندان منتقل شوند بین ۷ تا ۱۰ روز طول می کشد تا به آنها جواب بدهند. برخلاف آئین نامه سازمان زندانها، مخارج درمان به عهده خود زندانیان است.women.ncr-iran



source https://zanan.bashariyat.org/?p=42940

حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراحان شد

۱۸.اردیبهشت.۱۴۰۳ ایران اینترنشنال روزنامه اعتماد نوشت حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراح...