۱۳۹۹-۰۹-۱۰

زینب جلالیان زیر فشارهای روحی – روانی برای ابراز ندامت و همکاری با وزارت اطلاعات

زندانی سیاسی زینب جلالیان زیر فشارهای روحی – روانی برای ابراز ندامت و همکاری با وزارت اطلاعات همچنان در بند قرنطینه زندان یزد محروم از حق تماس و ملاقات بسر میبرد.

زندانی سیاسی محکوم به حبس ابد زینب جلالیان همچنان در بند قرنطینه زندان یزد، محروم از حق تماس و ملاقات با خانواده‌اش، در تبعید بسر میبرد.

♦در این گزارش به نقل از نزدیکان زینب جلالیان آمده است: «از زمان انتقال خانم جلالیان به زندان یزد وی تنها یک بار موفق به تماس تلفنی کوتاه با خانواده اش شده است. او در این تماس به خانواده اش گفته بود که از طرف حفاظت زندان یزد به وی گفته اند تا زمان اعلام ندامت و همکاری با بازجویان امنیتی از کلیه حقوق یک زندانی محروم خواهد شد».

♦این منبع در این گزارش ضمن اشاره به فشار و تهدید خانواده جلالیان افزوده است:‌« مدتی پیش پس از چندین مصاحبه علی جلالیان پدر زینب با رسانه ها و نهادهای حقوق بشری ماموران اداره اطلاعات ماکو اقدام به بازداشت او کردند. وی که سالخورده و بیمار است یک شب را در اداره اطلاعات تحت بازجویی گذرانده و آنجا مورد تهدید قرار گرفت. این پدر سالخورده در حال حاضر به قید وثیقه آزاد شده است».

♦این منبع همچنین گفت: «تیمی از بازجویان اداره اطلاعات که تحت عنوان «وکلای حقوق بشری» اواخر خرداد امسال در زندان قرچک ورامین به ملاقات زینب جلالیان رفته بودند وی را تهدید کردند تا زمانی که ابراز ندامت نکرده و با بازجویان اداره اطلاعات همکاری نکند این تبعید و فشارها ادامه خواهد داشت. یکی از مأموران امنیتی که خود را «سیروان رحیمی» از سنندج معرفی کرده است شماره ای در اختیار زینب قرار داده تا در صورت پشیمانی از روند فعلی که در پیش گرفته و تمایل به همکاری، با وی تماس بگیرد»



source https://zanan.bashariyat.org/?p=41209

حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراحان شد

۱۸.اردیبهشت.۱۴۰۳ ایران اینترنشنال روزنامه اعتماد نوشت حراست دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهانه حجاب مانع ورود جراحان زن به کنگره جامعه جراح...