۱۳۹۹-۰۷-۰۶

طاهر شیخی با تودیع قرار وثیقه از زندان ارومیه آزاد شد

طاهر شیخی، شهروند بازداشتی امروز یکشنبه ۶ مهرماه با تودیع قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی از زندان ارومیه آزاد شد. آقای شیخی پیشتر در مردادماه امسال توسط نیروهای امنیتی در بوکان بازداشت و اواخر شهریورماه با پایان مراحل بازجویی از بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه به زندان ارومیه منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه ۶ مهرماه ۱۳۹۹، طاهر شیخی شهروند بازداشتی با تودیع قرار وثیقه از زندان ارومیه آزاد شد.

آزادی آقای شیخی با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی صورت گرفته است.
طاهر شیخی پیشتر در مردادماه امسال همراه با دو شهروند دیگر به نام‌های فایق شریعت پناه و آمانج حمزه لویی توسط نیروهای وزارت اطلاعات در منازل خود در بوکان بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه منتقل شدند. ماموران در زمان بازداشت اقدام به تفتیش منازل این شهروندان نیز کردند.

این شهروندان نهایتا در تاریخ ۲۴ شهریورماه پس از پایان مراحل بازجویی از بازداشتگاه این نهاد امنیتی به زندان ارومیه منتقل شدند. آنها پس از دو روز نگهداری در بند امن این زندان روز چهارشنبه ۲۶ شهریور به بند مشاوره منتقل شده و روز بعد به بند زندانیان سیاسی این زندان منتقل شدند. فایق شریعت پناه و آمانج حمزه لویی کماکان در زندان ارومیه در بازداشت بسر می‌برند.

اتهام مطروحه علیه این شهروندان “همکاری با گروه‌های سلفی” عنوان شده است.

طاهر شیخی، ۳۰ ساله و اهل شهرستان بوکان در استان آذربایجان غربی است.



source https://zanan.bashariyat.org/?p=40276

ورود زنان به ورزشگاه برای تماشای بازی دو تیم پرسپولیس و نساجی ممنوع شد

۱۶.اردیبهشت.۱۴۰۳ رادیو فردا شورای تأمین استان مازندران می‌گوید در بازی پیش روی تیم پرسپولیس برابر نساجی مازندران در ورزشگاه وطنی، «بلیت‌فر...